måndag 29 september 2014

Underbara höst

Har i allafall tur med vädret, att inte kunna jobba, denna hösten:)
Är sol, runt tjugo. Kvällarna och nätterna är kalla men dagarna är det fortfarande t-shirt som gäller!
Skönt! 

Händer inte mycket här annars. Väntar på mitt uppehållstillstånd. Bara ett par månader till;)
Men det är skönt att ha skickat in den. Känns som en sten lossnat från mitt bröst!
Men väntan är inget kul den heller.. men ingenting vi kan göra åt saken!

Kyle och jag försäkrade hans 4-runner en helg så vi kunde åka i leran och åka en tur upp på berget. Det var kul att komma ut lite. Nu har vi bara min bil försäkrad för att spara lite pengar.

En av "ler-pölarna" 
Jess, Kyle, Kyle´s 4runner, sol, berg, lera, vatten 
Häftiga bergstoppar

I går åkte vi ut till Kokanee Glacier Provincial Park som ligger bara 20 minuter från oss.
Varje augusti-september kommer Kokanee Salmon eller Sockeye Salmon (lax) dit för att leka, lägga sina ägg och dö typ.
De blir röda så de syns klart i det klara vattnet.



Så vi gick runt där en sväng och kikade på fiskar:) Nu var ju vi i slutet av säsongen så det var inte jätte många men högsäsong är vattnet helt rött av hundratals fiskar.

Häromdagen hade vi besök av en björn här.. (eller det brukar vi ju ha med tanke på all björnskit i trädgården) men hursomhelst vakna jag av att hunden skällde som en galning mitt i natten så jag förstod att det var någonting där ute.
Visade sig att Monique hade sina sopor ute och björnar älskar sopor så vi hade skräp i hela trädgården dagen efter.. Här kan man inte ha sina sopor ute pga av det. Man kan också få dryga böter om de ser att man har dom ute.

Jag var och hjälpte Kyles mamma att stapla ved häromdagen. 
De har äntligen blivit sams efter ett antal år så det tycker jag är bra:)
Vi fick en säng som tack för hjälpen och den är sååååå skön! Äntligen sover jag som en baby igen:)

Annars vet jag fortfarande inte vad som händer till hösten.
Önskar att saker och ting vore enklare! Allt jag vill är att vara här med Kyle och ha ett jobb så jag kan betala för mig.
Men men, det får jag ju inte så att komma hemåt vore ju det bästa alternativet... men jag vill inte, buhu.
Life sucks sometimes!

1 kommentar:

  1. Förstår att du är i en svår situation. Det är aldrig roligt att åka ifrån den man har kär men det blir ju i så fall för en begränsad tid!
    Läskigt med björnar i trädgården!
    Som vanligt har du tagit otroligt vackra bilder!
    Kramar till er båda från mamma och pappa

    SvaraRadera