tisdag 9 september 2014

September - men inte höst än!

 Nä här är det fortfarande sommar! Runt 25+ och sol är inte helt fel för September!
Häromdagen var vi på stranden och sola och badade!
Det bästa med att inte få jobba är att jag inte missar någon av de varma dagarna :)
I Calgary hade de 28 grader sol och bikiniväder i söndags och igår byggde de snögubbar. Hur galet är inte det att vädret kan ändras så mkt på en dag!! 
Riktigt glad att vi inte har sånt väder här nere:)
 
I förra veckan gjorde Kyle ett jobb uppe på Whitewater skidbacken så jag skjutsa dit honom och hämtade upp han.
På hemvägen tog jag med mig Nikita som fick springa runt och leka med pinnar, springa i leran och hoppa i bäcken.
Tyckte hon var jätteskoj!
Whitewater ser lite annorlunda ut på sommaren utan snön. Känns som det är mer träd och i backarna är det fullt av buskar, fallna träd och små bäckar.
Galet att om någon månad kommer snön ha täckt över allt.





Synd att jag inte kan jobba den här vintern för jag skulle gärna göra en till säsong där.
Kanske t.o.m lära mig åka snowboard. Det hade varit kul. Men nej. Dumma visum!

Väntar fortfarande på mina utdrag från polisregistret och några av våra personliga brev ska dyka upp så vi kan söka det här himla visumet!! Ska bli så himla skönt att få det överstökat!


 Vattnet är så klart.. inte brun-svart som Svartån här inte :)



Månen kom upp precis mellan bergen:)
Annars vet jag fortfarande inte vads som händer till hösten-vintern.
Jag vill ju stanna här men utan jobb blir det tufft. Men orkar inte med allt krångel med att styra upp jobb och fixa lägenhet och allt.
Varför är allt så krångel hela tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar