lördag 13 september 2014

Huckleberry picking

Eftersom Kyle hade en dag ledigt (wow! De har jobbat massa nu i slutet) så bestämde vi oss att ta fyrhjulingarna och åka en sväng upp på berget för att plocka lite huckleberries.

För första gången fick jag min egen fyrhjuling! Så det gick inte lika snabbt som det gör när Kyle kör eftersom jag är rädd att köra av vägen och störta ner för berget.
Men det gick bra!
Gillar dock bättre att sitta bakom Kyle så jag kan slappna av, njuta av omgivningen och ta en massa bilder!

Hur som helst har vi ett ställe där det finns massa massa massa huckleberries. Överallt.
Så vi åkte såklart dit!
Var ute i sista stunden för de började bli övermogna men vi plockade en bytta full iaf och det är ju allt vi behöver.
Tror att i början av september vore bästa att plocka men som sagt Kyle har varit super busy på jobbet.

Skogen




Kyle tycker det är jättekul att plocka huckleberries!
Är så avslappnande att komma ut i skogen och inte möta någon, ingen trafik, bara tystnad.
Gillar jag.

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att gå i skogen och plocka bär och sedan sätta sig ner med sin fikakorg och njuta av lugnet.
    Roligt att se alla vackra bilder!
    Kramar till er båda från mamma och pappa😘

    SvaraRadera
  2. Hihi, Kyle!! :D ��

    SvaraRadera
  3. Mmmm... börjar tänka på Kyles huckleberry sylt med pannkakor nu.... Jenny

    SvaraRadera