tisdag 3 juni 2014

Renoveringen

För alla er som är nyfikna hur det gått med renoveringen så kommer här en liten uppdatering!




Så här såg det alltså ut när vi började. Heltäckningsmatta i både köket och varadagsrummet.
Gul vägg i köket och en vägg mellan kök och vardagsrum.
I sista bilden bakom blommorna (:) hade vi en byrå och hylla som var en del av köket.



Här började vi med att riva ut en vägg för att öppna upp det lite och kasta ut byrån och hyllan som vi bara använde för att ha micron och miniugnen på.
Här ser ni också vår icke fungerande inbyggda ugn.




Ut med den äckliga mattan och in med nytt fräsch golv! Nu har också köksväggarna blivit vita och fina!
På första bilden ser man det gröna golvet som var under mattan i köket. Det fick vi skrapa bort. Skrapade så vi hade blåsor på händerna bägge två!



Och här är resultatet - so far!
Mycket öppnare, ljusare och fräschare!
I stället för den inbyggda ugnen så byggde vi en hylla för micron och miniugnen.
Tycker det blev mycket bättre men än är jag inte helt nöjd!
Planen är att vi ska kakla bakom i köket, vit kakel med grå bakom. Mörk bänkskiva och vita luckor.
Nångång.

Vad tycker ni?

Vardagsrummet vet jag inte än. Måla vitt? Vad tycker ni? Hjälp:)

5 kommentarer:

  1. Kul att se lite bilder! Vilket jobb ni har gjort! Duktigt! O fint blev det! Snyggt golv och härligt när det blir ljust och fräscht!
    Kram mamma och pappa

    SvaraRadera
  2. sv: men åhh va kul! :D får typ lite rysningar av att andra varit med om samma sak. haha så himla liten världen är egentligen och det ska till så mkt för det hela att ens ske en gång liksom. Underbart! :) Hoppas allting fungerar bra mellan er! :) bestämde du dig för att flytta hit eller hur ser det ut? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde jag svarat på den här men det ser ju inte ut så:)
      Allting funkar kanon mellan oss:) Har inte ångrat mig en sekund! Älskar Kanada och Nelson där jag bor. Hoppas verkligen att jag får stanna här för alltid!
      Ja, vi bestämde oss för att flytta hit på helt tid. Efter att ha rest runt Australien och Thailand tillsammans så följde han med mig till Sverige. Men precis som du skrev om var han tvungen att ansöka om arbetsvisum ifrån Kanada så det var bara att packa väskorna igen och nu är vi här. Håller på att ansöka om ett "common-law" visum så förhoppningsvis får jag mitt permanenta uppehållstillstånd nångång i framtiden:)
      Hur ser dina planer ut? Kan du tänka dig att stanna? Eller kan din kanadesare tänka sig en flytt till Sverige?

      Radera
  3. Det var kul å se resultatet :) så fint och fräscht det blev! Svårt med vardagsrummet. Den beige veggen kan ju vara vit (en varm vitfärg) och synd att förstöra den fina träväggen, men den gör ju allt mycket mörkare också. Man kan inte betsa den vit så man fortfarande ser trämönstrena samtidigt som det ljusar upp? Sen tycker jag också att ni ska byta hörn på tv'n, så den står ved hörnet av fönstret/väggen. Då har ni samtidigt utsikt ut när ni sitter i fåtöjlerna och kollar på tv'n ;) Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för förslagen:) Tog upp det med K men han tror inte på att flytta TV:n eftersom det blir för ljust. Vardagsrummet ska vi ta en funderare på.. nåt vill jag ju göra men det är ju ett himla projekt:)

      Radera