lördag 28 juni 2014

Pyssel

Håller mig sysselsatt med lite pyssel på dagarna.
Har precis upptäckt spraypaint! Kul kul!

Häromdagen åkte jag till växthuset och handlade lite grönt.
Jordgubbar och chili!
Den vita krukan var rosa, gömd i vår garderob, så den grävde jag fram och målade vit. Mycket bättre!
Hoppas jordgubbarna växer i min lilla hink.. Hittade den i garaget. Lite bucklig men vad gör väl det.
Plockade lite blommor som vi har utanför huset men vi har ingen vas så jag gjorde min egen av en gammal spritflaska vi hade här hemma. Fin vas tycker jag:)

 De här söta jordekorrarna bor vid Randys hus. Hur söta är dom inte?

 Många regniga dagar senaste tiden. Blää. Enda bra är att jag kan använda mina nya leopardbyxor och temomugg jag fick på posten av mamma och pappa. I like! Och jag kan plaska runt i vattenpölar i mina neongula stövlar. Det är ju kul.

Canada Day på tisdag! Ska bli sol och 30 grader varmt! Äntligen!
Förra året började typ sommaren då och efter det hade vi runt 30 sol till mitten av September. Håller tummarna att det blir samma sak i år!
Som vanligt kommer folk över till Randys hus för att kolla fyrverkerierna.

Knoxs hund blev attackerad av en puma häromdagen! Han räddade henne när puman hade hennes huvud i munnen! Men hon överlevde med sår på huvudet!
Otäckt! Pumor är otäcka djur och det finns många omkring här nu… de har t om sett några nere i stan.
Det är inget djur man vill se precis.
Här i trädgården har vi sett en coyote (prärievarg?) några gånger. De är inte farliga för oss men jag är lite orolig för Nikita när hon är ute..

Allt för denna gång! Förhoppningsvis blir nästa inlägg massa härliga sommarbilder!! :)

3 kommentarer:

  1. Kul att du pysslar och gör fint.
    Att odla sina egna grönsaker är också bra!
    Här är det också grått och regnigt, sommaren vill inte riktigt infinna sig. Vi längtar efter sol och värme!
    Hälsa Kyle!
    Kramar från mamma och pappa

    SvaraRadera
  2. Puma låter jätteläskigt, hoppas verkligen att du slipper möta en sådan!❤️❤️❤️Mamma och pappa

    SvaraRadera
  3. Guuu, va du pysslar då :) som en riktig hemmafru! Snart kommer de väl kusiner också ;)
    Söta korrar men läskigt me puma!!!!
    Ta're lugnt. Puss/sis

    SvaraRadera