tisdag 7 maj 2013

Pulpit Rock-Flag pole promenix

För det första! Björnen har fått en bäbis. En jätte liten lurv! HUR SÖT SOM HELST!
Som en liten nallebjörn! Vi såg när mamman lärde den att klättra i träd. Finns inga ord hur söt den var! Önskar att jag hade en bättra kamera så ni kunde se den :)

För det andra! Sommaren har kommit! Varmt varmt varmt! Närmare 30 grader, sol och jag har inte sett ett moln på flera dagar! Himlans fint här med bergen som fortfarande har snö på toppen och sjön som glittrar.

Eftersom vädret är på topp så tänkte vi att utsikten från Pulpit Rock måste vara grymt fin så jag, Blaire och Naomi packade matsäck och gav oss iväg på äventyr.
Var lite lättare än förra gången jag gjorde Pulpit Rock eftersom snön var borta så det var mindre halt :)
Vi kom iväg lite senare en tänkt så det var väldigt varmt men vi stannade ofta för vattenpaus.
Framme vid Pulpit Rock tog vi en snack paus och njöt av utsikten.




Vi mötte inte många människor på vägen. Antagligen för att det var så varmt.
Efter att ha njutit en stund av utsikten så fortsatte vi vår vandring.
Vårt mål var flaggstången på toppen av berget.
Den sista biten var riktigt jobbig, brant och inte många träd som gav skugga men det var väl värt det när vi kom upp till toppen.
Utsikten var fantastisk. man såg över hela Nelson och lite till.
Väl uppe på toppen åt vi lunch och bara satt i solen och hade det bra.






Jag, Naomi och Blaire
Uppe vid flaggstången med utsikt över hela Nelson

Det är så sjukt vackert här i Nelson
Vägen ner var lite lättare och gick lite snabbare men benen skakade som tusan :)

På kvällen hade vi tjejmiddag på en mexikansk restaurang nere i stan för att Alex, en av tjejerna i kompisgänget, ska åka till Europa en och en halv månad så det var en liten hej då middag.
Åt tacos mexican style. Var riktigt gott och trevligt.

Baily, Blaire, Alex och Jess
Efter middagen tog vi en sväng till Tim Hortons. Deras Iced Cappucino är så yummie! Och deras donuts också. Tur att det inte finns Tims i Nelson för vi skulle rulla fram isåfall :)
Kyle älskar Tims iced caps han skulle nog kunna dricka 100 om dagen så jag köpte med mig en hem till han bara för att jag är så snäll :)

Idag ska jag till stranden med några av tjejerna. Får se om det kan bli ett premiärdopp :)
Vattnet här är tydligen alltid jääääättekallt på grund av snön som smälter från bergen. Och jag som är en badkruka kommer nog ha svårigheter att komma i. Men att steka på land är jag bra på.
Jag har suttit ute i bikini sen åtta på morgonen och det är redan hur varmt som helst. 
På sommaren kan det ibland bli över 40 grader här så här finns inget att klaga på.

Angående trippen till USA vet jag inte vad som händer. Man vet aldrig med Tice familjen. 
Ena dagen ska vi åka måndag, andra dagen tisdag osv så jag väntar (o)tålmodigt.
Nu ska Randy komma med oss eftersom de tydligen är assholes de som jobbar på gränsen och Kyle är rädd att de tycker hans truck ser för mycket ny ut så att de kan tvinga han att visa kvitton var han köpt alla delarna och kanske plocka isär den. 
Man måste betala skatt på allt man köper i USA och en del fuskar väl och t.ex. monterar på delarna på bilen som de köper och Kyle är rädd för det så vi åker i Randys truck istället.
Synd, hade sett fram emot lite tid bara vi. 
Försöker få Kyle att vi ska åka bort nånstans i helgen och bara göra något. 
Bort från jobb och bort från trixa med trucken. Får se får se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar