torsdag 16 maj 2013

Hockey VM och saknad..

Väntar på kvartsfinalen i hockey VM mellan Kanada och Sverige.
Typiskt att vi fick möta Kanada men men vinner Sverige är jag glad, vinner Kanada är jag glad.. är trots allt liiiite kanadensisk nu :)
Och Kanada är ju bättre så jag har inte så stora förhoppningar på vinst.
Verkar inte som någon riktigt bryr sig om hockey VM här så risken för mobbing är liten. 
Tror bara att Kyle kommer veta om att vi möts om jag säger det. Och det beror på resultatet, haha!

Min uppgift idag är annars att klippa gräset. Det är på tiden. Gräset är superlångt och massor av maskrosor men Kyle har inte haft tid att visa mig hur gräsklipparen fungerar förrän nu så nu jävlar ska jag jobba lite :)

Angående visumet har jag nu fått mitt Social Insurance number (SIN) så nu kan jag jobba lagligt här. 
Nu gäller det bara att hitta ett jobb. Känner mig rätt så värdelös, som om jag aldrig kommer hitta nåt. Jag menar min engelska inte är på topp så kommer jag aldrig kunna få ett bra jobb.. utan nu letar jag typ städjobb på hotell och sånt och det känns ju sådär.. Ska jag stanna här vill jag ju inte ha ett skitjobb liksom. Men som vanligt vet jag inte vad jag vill och så. Önskar att jag var bra på nånting..

Sitter och saknar och längtar tillbaka till Australien. Allt var så perfekt.
För ett år sen hade vi precis startat vår färd mot västkusten. Så underbart. Ingen stress, inga problem, ingenting. Vi kunde bara köra omkring i underbar natur, bara vara, grilla korv och se fantastiska solnedgångar. Önskar att vi kunde trollas tillbaka dit :)

Good Old Times :) 

För ganska exakt ett år sen. Sakna! 
Jag har nästan gett upp hoppet på en Kanada roadtrip tyvärr.
Som det ser ut som nu så beror det på om de får ett jobb som de vill ha eller inte. 
Får de det så kommer de ha två månaders jobb i typ september-oktober. 
Vilket innebär att Kyle måste jobba och att åka i November är ju alldeles för kallt.
Stackars Kyle jag vet ju att han verkligen vill åka också. 
Annars tar vi nog en solsemester någonstans under vinterhalvåret för att komma bort lite. Brasilien kanske?

Hur som helst så ska vi visst till Calgary nästa månad! Yay!
Kyles kompis gifter sig i Juli här i Nelson men han ska ha sin svensexa i Calgary.
Trodde inte jag skulle få följa med utan att det bara skulle vara grabbarna men tydligen ska vi spela paintball och det ska vara en gemensam svensexa-möhippa!
Hade inte sett fram emot att bli lämnad här helt själv så jag är superglad! 
Calgary är ungefär åtta timmars bilfärd härifrån så det kommer bli en intressant roadtrip :)
Calgary ligger i provinsen Alberta och har ungefär 1 miljoner invånare och ligger fint med Rocky Mountains i bakgrunden.
Jag ser fram emot det jätte mycket! Ska bli kul att se mer av Kanada!

2 kommentarer:

  1. Forstar hur du kanner angande jobb, for det kanns inte riktigt som att nagon vill anstalla nagon vars visum gar ut i december. Men man vill ju ha roligt under tiden man ar har och inte avsky det man gor pa dagarna. Svart det dar!

    SvaraRadera
  2. Det var väl kul att Sverige fick möta Canada och vinna över dem!
    Du har verkligen ingen anledning att känna dig värdelös! Du är bra på väldigt mycket. Ta vilket jobb som helst till att börja med så kanske det dyker upp något annat som du kan byta till!!
    Förstår att ni längtar tillbaka men så bekymmersfritt som ni hade det under året i Australien är det få förunnat att ha det.
    Visst är det synd om ni inte kan komma iväg på den tänkta roadtrippen men det är ju bra att Kyle och Randy får jobb. Så är det ju när man är egen företagare!
    Kul med utflykten till Calgary! Då blir det en utflykt i alla fall.
    Var rädd om dig, ta det lugnt med björnarna och kom ihåg att saker ordnar sig!
    Love you! Hälsa Kyle ❤❤❤

    SvaraRadera