fredag 31 maj 2013

Jobb och massa annat! :)

Hade en intervju i onsdags på ett hotell och igår ringde de och sa att de ville ha mig!
Så jag har fått ett jobb! Ska bli skönt att få in lite pengar på kontot istället för att bara se dom försvinna!
Jobbet är på ett jättefint hotell, en resort nere vid vattnet. Hur fint läge som helst. Nelsons bästa hotell tror jag. Presige Lakeside Resort heter det. Check it out! http://www.prestigehotelsandresorts.com/prestige-lakeside-resort-nelson/

Jag ska jobba som "Room Attendant" så städa och sånt. Inget drömjobb och inget vidare betalt (till en början 73kr timmen så det tar nog ett tag innan jag får råd med en flygbiljett hem, haha) men de verkar riktigt schysta och sa att om man gör ett bra jobb och så så har de möjlighet att sponsra en när visumet tar slut. Det vill säga att de hjälper en att få ett nytt visum när det gamla går ut så man kan stanna längre. De sa att de har gjort det några gånger så de vet vad de pratar om. Så det är bäst att jag gör ett bra jobb så kanske jag kan stanna här :)

Firade det med en caesar och lunch med några av mina vänner! Skönt att äntligen få någonting att göra!

Varför har vi inte caesars back home! Yummie!
Häromdagen åkte vi till Castlegar och gick på bio, jag, K, Blaire, Baily och Sean,
Såg Hangover 3, eller baksmällan som den heter i Sverige.
Inte alls lika bra som de två första men så är det la alltid. Blev faktiskt lite besviken på den.
Här har Kanada ett plus i kanten för det kostade bara 93kr för 2 personer. Billigt!
Efteråt stannade vi ju såklart på Tim Hortons för Iced Capps och donuts! 
Tims är ett måste när man är i Castlegar!

Kollade in vårt kanske blivande projekt! En Volkswagen minibuss från 1972!
Det ni! Jag är totalt kär! Den är så söt! Men den har stått där i några år så vi vet inte om den funkar än men när vi vet det och om den funkar så ska vi slå till! Den ska vara vårt hem när vi åker över Kanada är tanken. 
Han som äger den har ingen telefon så det är lite svårt att få tag på han… vi får bara vänta på att han ringer oss.. Nelson den lilla hippie staden.. Vem äger ingen telefon? Nelson, Nelson :)


Kyle vill att jag ska berätta om hans truck och visa bilderna på den. Han är så stolt över sin baby.
Här kommer bilderna från starten vad han gjort med den :)

Så här såg den ut i början när vi först kom hit. Första projektet var att försöka få den att fungera över huvudtaget :)
 

Här har han bytt ut framdelen till nåt gallerliknande.. (jag vet inte vad saker och ting heter speciellt inte på svenska.. jag kan nästan alla verktyg nu men bara engelska namnet, haha)

 

Sen var det dags att bygga en egen bumper (stötfångare?)
Han gjorde den från scratch. Duktig pojke! Skärde den, böjde den, svetsade den, målade den. Ja, allt!
(och jag har hjälpt till!)




 och här kommer resultatet!



Men han är inte klar än på långa vägar! Han har många tankar och idéer!
Bland annat större hjul och göra den ännu högre, haha.
Jag har svårt att komma in i den! Har man något i händerna är det omöjligt :)
Han har gjort ett bra jobb med den. Stolt över han :)
Den har massa specialting i den. En stor högtalare i baksätet så därför får bara fyra personer plats eftersom högtalaren tar upp mittensätet. Man kan höra basen när K kommer körande. Nörd ;)
Det roligaste han vet är att sätta på nån superdålig låt typ Call me Maybe, rulla ner fönstren, skruva upp volymen och åka sakta genom Baker Street som är huvudgatan. Då känner inte jag honom kan jag säga.. haha.
Han har också en mikrofonting man kan prata genom så alla utanför hör så det är kul att skrika åt folk genom den tycker han. Än en gång känner jag honom inte.
Den har även polisljud i den så han gillar att smyga upp bakom nån av hans vänner när de kör och sätta på polisljudet. Rätt kul faktiskt men en vacker dag kommer han råka illa ut. Nåja, det är hans problem :)

Om två veckor åker vi till Calgary. Nu har jag fått klartecken att jag ska med!
Vi lyckades även på nåt sätt få Blaire inbjuden så jag har sällskap! Ska bli kul.
Om jag inte behöver jobba såklart men förhoppningsvis släpper de iväg mig.
Så det verkar som vi ska åka fredag till måndag. Jag och K ska åka med Nygaard och Blaire och Knox ska med i samma bil så det blir nog en kul liten roadtrip.
Till en början ska det vara en gemensam svensexa-möhippa och då ska vi spela paintball tror jag sen splittras vi upp så grabbarna får lite tid själv. Därför känns det skönt att Blaire ska med så jag känner någon. K vill hyra en dvärg och kjedja fast i brudgummen. Varifrån får han sina idéer? Haha knäppskaft!

För er som är lite mer intresserade av att se hur det ser ut här i Nelson kan kolla in denna youtube videon: http://www.youtube.com/watch?v=HDwwHSKhwMA
visar lite av hur mitt nya liv är!

Oj, det blev långt! 

4 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Skönt att du äntligen kan börja jobba. Hotellet ser trevligt ut.
    Nu verkar det ju hända mycket kul!
    Förstår att Kyle är stolt över bilen. Han är duktig som kan fixa allt och du verkar också ha lärt sig en hel del.
    Kul med möhippan! Hoppas nu bara att du inte måste jobba då!
    Love! Mamma och pappa❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Åååå min älskade Maria <3
    Jag är så glad för din skull med jobbet, du anar inte!
    Vilken handyman du har hittat, haha ;) Duktig han är Kyle!!!

    Tänk om jag kunde ta första bästa flyg till dig <3
    Pussss på dig /din Anna

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vad kul att det lost sig med jobb :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Förstår in du inte känner honom när han håller på! Skönt me jobb iaf! Grattis! O skoj me en liten roadtrip äntligen! Vi får ta o skypa snart igen :) ha de o hälsa k! Pussa /sis

    SvaraRadera