måndag 18 februari 2013

Nelson & ABC-party


Hej och välkomna till Nelson B.C!
Tänkte att jag skulle berätta lite om min nya "hemstad" Nelson!
Nelson är en mysig liten stad omringad av berg.
Staden är liten, runt 10000 invånare. Känns mindre än Mjölby och finns inte mycket alls för den shoppingsugna (kanske tur det eftersom jag är arbetslös)!
Det är mer en liten hippietown med många privata butiker med hemmagjorda ting och många "speciella" människor.
Många gamla hus och fina byggnader så man kan lätt traska runt och bara kolla på ting.
Många mysiga café så jag önskar mina kära vänner var här så vi kunde gå och fika :)
Vi bor på andra sidan bron så vi har utsikt över stan.
Än sålänge bor vi kvar i Kyles pappas hus eftersom vi inte fått Kyles truck att fungera än tyvärr..
Mycket tid har vi ägnat åt den utan resultat! Men så fort den funkar så ska vi på second hand och walmart shopping :)




Kyles kompisar har varit och hjälpt till och dom är alla schysta.
Det är mer housepartys här och mindre gå på krogen vilket jag gillar eftersom jag inte är nån partysvensk och det blir ju himla mycket billigare :)
De kör lite på temapartyn här och i lördags var det ABC party (anything but clothes).
Min outfit bestod av min Sverigeflagga. Passande tyckte jag och den var i en bra klänningstorlek.
Andra outfits var tejp, plast, folie, flytväst, handduk osv. Många roliga outfits :)
Är samma gäng på runt 15 personer som festar ihop och umgås.

Beer pong!


Fooooood :)
Min otroligt romantiska pojkvän tyckte inte att alla hjärtans dag var nånting att fira så istället gick vi på wings night med några av hans vänner istället.
Kycklingvingar i olika såser.
Smaskigt men man mådde ju sådär efter.
Däremot fick jag prova min första Caesar vilket var en trevlig upplevelse.
Alla kanadensare pratar om Caesars (och Tim Hortons) så det var på tiden att smaka!
Caesar är för ni som inte vet en drink som är otroligt populär i Kanada och inte verkar existera i nåt annat land.
Är ungefär som en Bloody Mary med vodka, clamato juice (tomat och mussel juice), Worcestershire sauce, salt-peppar runt glaset plus en selleri.
Låter inte gott men det var det! Spicy, mums!

The famous Caesar!
För mina skidåkande kompisar check out http://www.skiwhitewater.com det är bara 20 minuter från här!
Kom kom :)

Annars inget nytt angående visumet.
Vet inte vad de håller på nu men de verkar skjuta på datumet hela tiden.
Antar att det bara är att vänta.

Hej så länge!
^Maria^

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha det bra där borta. Hoppas att ni får ordning på bilen och att du får ditt visum snart så du kan börja söka jobb. Kramar från mamma o pappa

    SvaraRadera
  2. Åh, jag älskar Ceasars! Önskar det gick att få till smaken bra här, men jag vågar mig inte ens på ett försök./ Frida

    SvaraRadera