lördag 2 februari 2013

Chicago Blackhawks vs Vancouver Canucks

Dagen spenderade vi med att först sitta hemma och dricka öl tillsammans med Jordan och Jennie och sedan blev det kaffe på Tim Hortons (nya favvostället!)

Sen var det dags för min födelsedagspresent!
Äntligen skulle jag få gå på NHL hockey!
Vancouver Canucks tog emot Chicago Blackhawks i Rogers Arena.
Stor arena, mycket folk, lite annat än Cloetta Center :)
Trots platser högt upp så såg vi mycket bra så det var coolt.
Både lagen har några svenskar och några grymma spelare i lagen.
Henrik Sedin firade sin 900 match i NHL men han firade inte med några mål.
Däremot blev det ett svenskmål ändå då Alexander Edler gjorde 1-0 målet för Vancouver i första perioden.
Matchen i det stora hela var inte något vidare jättebra men ändå kul!
Patrick Kane kvitterade i mitten av tredje och matchen gick till förlängning och straffar där Vancouver tillslut lyckades vinna.
Hade hoppas på mer tacklingar och kanske en och annan fajt men de var inte mycket av det.
Sparar det tills nästa gång :)

Matchen igång!
Innan matchn
Imorgon tar jag, Kyle och Randy färjan över till Vancouver Island för ett besök hos Kyle syster och bror och kanske lite sightseeing.
Stannar kanske några dagar, vi får se.
Ska bli kul! Har hört att det ska va riktigt fint på ön!

Fick mitt borttappade ryggsäck levererad hit idag också så nu har jag allt.
Nu väntar vi bara på att de ska släppa workingholiday visumet så jag kan skicka in en ansökan! Yay :)

*Maria*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar