söndag 10 februari 2013

Hot springs, partaj och vandring

Vädret här i Nelson har varit super hittills, solen skiner och det är rätt så varmt och skönt.

Så en morgon åkte jag, Kyle och Randy till Ainsworth Hot Springs.
En stor varm pool med grym utsikt över sjön och bergen.
Poolen var runt 40 grader så det var skönt att bara ligga där och plaska.
Bättre än Blue Lagoon på Island eftersom det var häftigare miljö och det luktade inte illa :)
Det fanns också en värmegrotta som en hästsko labyrint som var som en bastu inne i och en kall liten pool som var 6 grader utanför så man kunde ta ett dopp och sen springa ner i det varma vattnet.
Själv kom jag inte längre än till midjan innan jag höll på att frysa ihjäl :)
Avslappnande och en väldigt bra start på dagen!




Senare på eftermiddagen åkte vi för att överraska Kyles vän Blaire och det visade sig att hon var påväg till en fest så vi hakade på.
Min första kanadensiska fest och just denna hade temat "onecie" (one piece).
Alla skulle alltså ha en one piece på sig. Som tur var fick ju jag en av syster i julklapp så Kyle fick ta den eftersom den är tio storlekar för stor för mig och jag lånade en av Blaire.
Skönt att slippa tänka på klädval :)
Kyle överraskade alla eftersom ingen visste att han var tillbaka så de va lite kul.
Spelade självklart beer pong, flip cup och jenga.
Kvällen avslutades med att alla hoppade i jacuzzin ute i kylan, verkar som alla här har en sån..
Typ 15 pers i en liten jacuzzi, haha det var intressant minst sagt.
Riktigt kul kväll. Tyvärr inte lika kul dagen efter, haha men de var det värt!



Idag lekte Kyle med sin truck hela dagen och solen sken och det var en perfekt vårdag.
Kyles kompis Baily tog med mig på en vandring till Pulpit Rock.
Vandringen startar nästan vid Kyles hus och går kringelikrångel upp längst berget. Stigarna var rätt isiga och på vissa ställen rätt så brant så vi fick kämpa rätt hårt för att komma upp.
Men utsikten från toppen vart värt mödan upp.
Var sjukt varmt i solen, t-shirt väder! Svårt att förstå att det bara är februari!





1 kommentar:

  1. Skönt att du har det bra där borta. Verkar vara ett härligt ställe! Ha det fortsatt bra och hälsa till Kyle.
    Kramar från mamma och pappa

    SvaraRadera