måndag 25 februari 2013

Dagarna går..

Yes det gör dom.
Här händer inte mycket alls just nu.
Vädret har gått från vår och sol till snö och slask, buhu jag vill ha sommar!

Hur som helst har jag nu sökt mitt visum så nu är det bara vänta.
Sex till åtta veckor sisådär.
Jobb ser ändå inte så lovande ut.
Finns inte många jobb här i stan just nu.
Lönerna ligger på runt $10 timmen (ca 66 kr) vilket suger! 1/3 av vad jag fick i Norge + tillägg!
Kanske kommer hemåt fortare än väntat, haha.
De flesta anställer bara mindre än tio timmar i veckan så många har två eller tre jobb för att få ihop pengar till hyran.
Förhoppningsvis kommer de lite jobb till sommaren när alla turister kommer :)
Men segt och tråkigt utan att direkt göra något.

Alla Kyles kompisar gör typ ingenting så vi har hängt en del med dom, spelat Wii, åkt till Tim Hortons, hängt i garaget och fixat Kyles truck (som nu funkar! Yay!), druckit öl, spelat spel och åkt offroad i snön med Kyles truck.

Än sålänge har vi inte flyttat in i huset men allt vi äger är uppackat och sängen är ihopmonterad. Allt vi egentligen behöver nu är en soffa! Letar för fullt :)

Kyle ska ta nån kurs i helgen så vi får se vad jag hittar på för nåt då.. Kanske ger mig ut på jakt efter en födelsedags present till Kyle! Mindre än en månad kvar.

Det är allt för tillfället. Som sagt inte mycket händer men dagarna går i allafall!

1 kommentar:

  1. Hi
    Låter som du har det lite segt. Hoppas det löser sig med jobb. När börjar turistsäsongen? Här väntar vi på våren, i morse var de -10,5 så den är inte i sikte än.
    Idag jobbar jag hemma och gör en massa ärenden, skönt med en sådan start på helgen.
    Hälsa K.
    Kram Anna

    SvaraRadera