tisdag 2 juli 2013

Canada Day!

Halleluja det är H E T T!!
Idag är det 37 grader! Me like!


Min ända lediga dag! Härligt!
Skulle gärna till stranden och ta ett premiärdopp men Kyles truck är ur funktion (ovanligt!). Han håller på att bygga en bakbumper. 
Alltid nåt på gång.
Så jag klippte gräset i bikini, jobbar på brännan :)

Har varit långhelg eftersom det var Canada day igår, Kanadas nationaldag. 
ALLA var lediga utan jag som jobbade lördag, söndag och måndag, hmfff! 
Dessutom var hotellet slutsålt så det var hur mycket som helst så jag jobbade varje dag 8.30-17. 
Surt när man ser det fina vädret utomhus och man vill bara hem! 
Att hotellet är som en bastu gör ju inte saken bättre!

Igår kväll var det dags för fyrverkerier som de har varje år på Canada day. 
Vi var ett helt gäng som samlades vid Randys hus eftersom det är bästa utsikten i stan!
Förutom Nelsons fyrverkerier så hade Randy köpt fyrverkerier för $300 (1800kr!)  så vi hade vår egna lilla show!
Vädret var kanon, varmt och skönt och fyrverkerierna speglade sig så fint i vattnet!
Tror verkligen vi hade bästa stället att se dom från!





En av Randys kompisar som var där hade svenska föräldrar så jag fick prata lite svenska vilket var kul! 
Inte varje dag man gör det nuförtiden!
Vi hade tänkt att partaja lite efter men jag blev plötsligt jätte dålig så vi åkte hem. Trist!

Idag är allt dock mycket bättre och jag sitter ute och steker :)

Nu väntar två dagars jobb sen är jag ledig en vecka! Då ska jag, K och Randy åka till Vancouver Island och hälsa på syskonen och syskonbarnen och lite annat smått och gott!
Ska bli kul, ser fram emot det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar