onsdag 11 december 2013

Nytt jobb!

Efter ett halvår på hotellet är det dags för något nytt.

Hotellet var ju väldigt dött och jag jobbade bara en-två dagar i veckan vilket inte räcker långt!

Så jag sökte mig vidare och jag fick det!

Ska jobba uppe på skidanläggningen, Whitewater!




Är fulltid onsdag till söndag. Jag kommer att jobba i indoor guest services men det är både jobb inne och jobb ute. 
Lite varierade arbetsuppgifter också. 
Ska sälja biljetter, stå i kassan i caféet och scanna biljetter i liften.
Börjar på fredag och kommer jobba till början av April då de stänger för säsongen.
Whitewater är ett av de bästa ställena i världen att åka skidor och jag får ett gratis säsongspass så i år ska jag la komma iväg och lära mig åka skidor!
Det är dock mest för bättre skidåkare.. bara 10% av backarna är nybörjarvänliga men jag får la starta där och se hur det går!
I snitt får Whitewater 12 meter snö årligen vilket är top 5 i världen med mest snöfall.
Ska bli spännande att få vara en del av det :)
Det värsta är att jag jobbar VARJE helg (plus jul och nyår). 
Tråkigt eftersom alla våra vänner går i skola eller jobbar mån-fre så de gör alltid saker helgerna och jag kommer aldrig kunna vara med.
Gillar det inte :/

I morgon ska vi ha ett meet and greet uppe på skidanläggningen med öl och pizza. 
Ska bli kul att träffa alla mina nya arbetskamrater!

4 kommentarer:

  1. Grattis! ! Så kul! Hur var meet och greet? Du får skriva om dina skidframgångar sen ;) kram jenny (12 m snö?? Är ju massa! Det är inte 12 fötter snö?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var okay.. träffa lite nytt folk iaf:) nä över 40 fötter Jenny! Det är helt galet.. Basen är redan 136cm snö!

      Radera
  2. Hej igen, du lär säkert känna flera nya på jobbet som du kan hänga med när du är ledig ;)

    SvaraRadera
  3. Å herre min hatt! Låter som det kan ske många drunkningsolyckor där... Så det blir lite som baywatch men i snö? :)

    SvaraRadera