söndag 15 december 2013

Första dagarna på nya jobbet!

Här kommer uppdatering från första jobbdagarna! Bara för dig mamsen! :)

Jag började torsdag med meet and greet staff party.
Fick öl och pizza och jag träffade många trevliga arbetskamrater.
Mycket ungt folk från överallt. 
Vi är kanadensare, australiensare, engelsmän, nya zealändare.. Ja, från överallt så det är kul.
Inte många Nelsoniter alltså.

Jag jobbar alltså 5 dagar i veckan, onsdag till söndag.
Onsdag och torsdag scannar jag biljetter ute vid liftarna, fredag och söndag sitter jag i kassan till caféet och lördagar säljer jag biljetter.

Så hittills har jag mest varit uppe i caféet.
Fick ingen uppläring alls utan fick mest lära mig själv.
Men det har gått bra.
Väldigt mycket folk ibland men det är jag ju van vid sen IKEA :)
Alla är jättetrevliga både kollegor och framförallt gästerna.
Får mer dricks här än på hotellet!
Vi splittrar all dricks med köket och får allt i slutet av säsongen :)

Maten på caféet är hur god som helst och har fått många utmärkelser.
Vi får lite rabatt så kan käka lunch där. Gött!
Synd att ni inte kan ta vägen förbi för ett provsmak! :)

När jag sålde biljetter igår så hade jag bara tre kunder innan jag fick gå upp till caféet istället.
Mycket folk i backen men de flesta har säsongskort.
WH2O säljer 4000+ säsongskort varje säsong!
Inte illa pinkat av en stad med 10000 invånare!
Nelson är en skidstad! Alla åker skidor och snowboard!

Lite tråkiga nyheter!
När jag var påväg till jobbet fick jag punktering!
Hjulet typ exploderade och hela bilen skakade och luktade bränt!
Mitt på bron!!!
Så jag fick snällt stanna mitt på bron.
Ringde Kyle 7 på morgonen för att hjälpa mig.
Stackarn var bakis och dan men han kon ändå som tur var, haha.
Innan han hann komma fick jag dock sällskap av en polisman som parkerade bakom mig med blåljus och allt så ingen skulle köra på mig!
Han hjälpte mig även börja byta däck innan K kom :)
Inte mycket luft i reservdäcket heller men tillräckligt för att köra av bron och parkera.
K skjutsade mig sen till jobbet och såg till att Frank kom hem.
Men.. Han är okörbar just nu tills jag köpt nytt däck.
Inte det man vill lägga pengar på men men. What can I do.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar