fredag 9 december 2016

Första snön!!

Idag kom vinterns första snöfall!! 
Nelson är helt vitt, som en ny mysig liten stad:)
Det har varit super kallt här senaste veckan typ -15, brrrr!!

Kyle, jag och Nikita åkte upp till Whitewater härom veckan för jag ville leka lite i snön och vi tog med Kyles snowboard upp för att testa lite.
Skidbacken öppnade idag så när vi var där var det inga liftar som gick utan vi fick gå upp en bit och åka ner.
Jag har bara provat att åka snowboard en gång tidigare i högstadiet tror jag.
Frida och jag var så dåliga tror vi bara åkte backen tre gånger innan vi gav upp och gick in och drack varm choklad istället:)
Snowboarding är svårt och ännu svårare i ett par boots som är alldeles för stora!
Kanske borde köpa ett par begangnade så jag kan lära mig:)
Vi får se vi får se!
Jobbar en hel del nu i december. Har ledigt tre dagar totalt så har inte tid med så mycket annat.

Men vi hann med att fira Bailys födelsedag! Kul att se våra kompisar det blir inte så ofta nu för tiden.
Imorgon efter jobbet ska jag följa med halvsvenska Erika på någonslags luciafirande! Ska bli spännande att se vad det är för något:)

Jag har förstökt göra lite julfint här hemma..! Redo för jul!!:)
Vårt julträd är lite speciellt.. Jag hämtade den själv den hade fallit omkull här hemma så jag räddade den och gjorde den till vårt julträd:)
Myyyyyys!!!

Här kommer en liten bild från toppen av Gloryliften på Whitewater!

1 kommentar:

  1. Så julfint du har gjort redan med gran och pynt. Vi har plockat fram adventsljusstakarna och utegranen lyser men vi har ingen snö.
    Skönt att du har jobb!
    Kram från mamma och pappa❤️❤️❤️

    SvaraRadera