tisdag 30 juni 2015

Sommar & Sol.. och lite storm..


Först och främst FAN VAD KUL ATT SVERIGE VANN U21 I FOTBOLLS EM!!!
Har försökt följa det så gott som det går så här på andra sidan pölen!

Här i Nelson har vi haft värsta varma sommaren!! 
Sol och 35-40 grader varmt varje dag.
Vore synd att klaga på det:)
Kyle och jag gick ner till BOB en kväll och njöt av det fina vädret
Men igår kom stormen! Åska, ösregn och vind på över 105km/h drog in över staden och på de tio minuterna den varade så hann många träd blåsa omkull och vi hade ingen el på 12 timmar. Men det kunde varit värre! Randy och Ellen bl.a. väntar fortfarande att få elen tillbaka!
Ett av träden som blåste ner
I helgen tyckte vi att det passade bra att försäkra min samurai och ge oss upp i bergen och köra i leran! 
Helt underbart att åka utan tak när det är så varmt och göttit!!
Lördagen var vi ute till elva, såg en helt fantastisk fin solnedgång bakom bergen!
Sötaste lilla bilen NÅNSIN!! och extra grymt när man kan sitta på den och kolla på solnedgången! 


Älskar bergen, speciellt när de är spetsiga! Häftigt:)
Nygaard var också med i sin truck såklart så vi turades om att fastna i leran och dra loss varandra:)
Dåligt att ha en vit bil ibland, haha:)
Lunch vid en sjö uppe på berget


Nygaard åkte genom vatten-lerpölar
 Jenny frågade om jag inte kunde posta lite bilder från mitt jobb och såklart kan jag det så här kommer de.
Affären heter Maison och har heminredningsgrejer. Massor av grejer för huset!
Så här ser det ut när man kommer in i butiken! Många grejer överallt!
Kassan mitt bland alla grejerna
..och mer grejer...


Så nu vet ni lite om hur det ser ut! Många grejer som ni ser! Finns lite av allt:)

I morgon är det Canada Day och det ser ut som det ska bli solsken och 33 garder så då blir det nog stranden för min del!
Kvällen blir det nog middag hos Randy och kolla på fyrverkerierna. Tyvärr blir det inga egna p.g.a att det är så torrt men det blir nog bra ändå:)

Hej sålänge!



1 kommentar:

  1. Ja det var många grejer! Bra att du är där och har koll på allt.:) / p p J

    SvaraRadera