lördag 6 juni 2015

Kommande besök!

Mamma&Pappa, Karin&Putte och så lilla Bosse såklart har bokat!!!
I början av Oktober kommer de till Kanada och stannar i två veckor!
Whohooooo! Önskar att det var lite innan de kom så de fick uppleva den fina underbara fantastiska kanadensiska sommaren men nu får de se hösten istället. Inte så fel det heller med alla fina höstfärger. Hoppas bara att det blir en solig höst så vi slipper regnet och rusket!
Fyra månader kvar och jag har redan börjat planera vad vi ska se och göra:)
Och äntligen får Bosse möta uncle Kyle för första gången!! Kanske han kan få köra grävmaskin??:)

Senaste nytt!
Jag kom ut till baren förra helgen!! Jag hakade på James och Nygaard ut en sväng och så Jess som var DD (fyllechaffis) Det var kul. Inte så ofta som jag kommer ut:) K ville inte med så han stannade hemma.

Annars hade vi några riktiga skitdagar när det regnade nånstop. Super grått och trist. Åkte upp i bergen med Jeff & Jess men man såg inte så mycket pga allt regn:)

Nelson är nog paradiset för dubbla regnbågar! 

Men nu är solen och värmen tillbaka! Över trettio grader hela helgen och det ser ut som om det ska hålla i sig hela veckan! Hoppas! För jag är ledig hela veckan! Och det gäller ju att njuta för snart öppnar nog fruktståndet och då ska jag kombinera båda mina jobb! Hoppas det löser sig:)


I går var Ellen och jag på stranden en sväng. Vi var på stranden vid bron ändå till den blev invaderad av massa ungar så då tog vi en promenad upp till stan och köpte smooties istället:)


Efter stranden åkte vi hem och spelade lite kubb. Kyle var alldeles för bra och krossade oss. Inte bra.


Här är den! Perfekt för sommarvädret! Åhh så fin. Men tydligen är det nåt som inte riktigt stämmer så K har lite mer jobb framför sig! Tur att han vet vad han gör! Ser fram emot den dagen vi kan ta den upp för berget i solen! Åhhhhhhhh:)


Titta min samling av Kanadensiska identitetskort! Börjar bli en del. Nu är det bara körkort som fattas och sen är nästa steg medborgarskap men dit är det en bit kvar!:)

1 kommentar:

  1. Vi ser fram emot att komma och se hur du har det även om det är lite blandade känslor när vi tänker på den långa resan. Så får du förbereda Randy och andra som vi kommer att träffa att vår engelska är knagglig!
    Hoppas att Canada visar sig från sin bästa sida så vi får några fina dagar utan regn och rusk!
    VI har inte haft någon vidare sommar än, det är grått, blåsigt och ingen vidare värme. Hoppas på bättre tider!
    Om 10 dagar börjar mitt sommarlov☀️
    Ha det så gott! Love you❤️❤️❤️
    Kramar från mamma och pappa

    SvaraRadera