fredag 8 november 2013

Framtidsplaner!

Yay att vi har stora framtidsplaner :)
Tråkigt för alla er som vill ha hem oss så planerar vi att stanna här.
Måste verkligen ta tag i mitt visum så jag får stanna!
Mitt nuvarande visum går ut i Maj och om jag inte får något nytt innan dess så ska jag försöka stanna sommaren på turistvisum för jag älskar sommaren här! 
Vore perfekt för besök då jag isåfall inte får jobba så jag kommer ha massa fritid!
Håller fortfarande på att försöka övertala K att komma hem nästa höst för att skrapa ihop lite $$$.
Vi får se får se.. Kanske kommer hem om ett år för en sväng alltså!

Kommer ju behöva pengar då vi vill bygga ett hus!
Jepp, vi har allt planerat. 
Vi har tomten, vi har allt planerat men inga pengar..
Vi får nog vänta tills K tar över företaget:)
Men shit vad kul det skulle vara att bygga sitt eget hus!
En vacker dag en vacker dag :)

Jag brukar läsa en blogg om en svensk tjej som gifte sig med en kanadensare och nu bor de i Calgary.
Kul för man känner igen sig i så mycket (förutom att de är gifta och hon har ett bra jobb) men kul att läsa om alla saker och ting som hon saknar från Sverige och allt som hon tycker är jobbigt med att bo här.
Jag är inte ensam :)
Hur som helst så läste jag på hennes blogg att ha en unge på dagis kostar ca 10000kr i månaden!!! 
Hur galet är inte det!
Det är ju mer än min lön om jag jobbar fulltid! 
Så inga ungar här inte!
Herregu! 
Kanske inte underligt att K tycker jag kan bli hemmafru! Hahaha :)


2 kommentarer:

  1. Kul att du vill komma hem... :/ Lär ju missa lite om man säger så... /sis

    SvaraRadera
  2. Huvudsaken för oss är att du trivs och mår bra. Visst saknar vi att vi inte kan träffa er så ofta men vi hörs ju via datorn flera gånger i veckan. Om du blir kvar så måste ni så klart planera in regelbundna besök hos oss för självklart måste vi få träffa dig då och då i verkligheten. Tyvärr är det ju lååång resväg och inte gratis att komma dit men vi förstår att det är en vacker plats du har hamnat på.
    Kram! Love you❤️❤️❤️från mamma och pappa

    SvaraRadera