måndag 12 augusti 2013

Kokanee Glacier Park

Jag gillar ju att vandra runt i den här underbara naturen och det finns ju så himla många fina vandringar man kan göra runt här!
Häromdagen åkte vi upp till Kokanee Glacier Park.
En Glaciär alltså men man kan typ inte se den för den är på andra sidan berget. Men den finns där :)
Hur som helst åkte vi 16 km på en inte allt för bra väg! Tur att K har en 4x4!
Längst med vägen kan man se vattenfall, där de grävde guld för länge länge sen (de använde hästar!) och bergen runt omkring. Lite snö kvar på toppen!
Himlans fint! Om man vill kan man gå på lite vandringar där bl.a har de en stuga man kan vandra till och sova över natten. Man får dock akta bilen sin för på natten kommer gnagardjuren och äter allt på bilden så därför finns det stängsel man kan låna och sätta runt bilen för att skydda den.
Vi stannade dock bara en liten stund vid sjön eftersom K inte är mycket av en vandrare :)
Jag var hur som helst hur glad som helst att komma ut i naturen lite grann!

Vattenfall påväg upp till Kokanee Glacier
Uppe på toppen lite bakom bergen är glaciären






Älskling överraskade mig idag med en ny kamera!
Min började trilla sönder totalt så jag behövde verkligen en ny!
Blev sååååå glad :)
Så idag har jag tagit massa bilder för att testa alla coola funktioner! Gillar den där man kan ta med bara en färg! Ger häftiga bilder!


Knox hund Marley



En dag var vi ute och körde 4x4 ute i skogen. Kyle hittade sina egna vägar! Rätt coolt att se hur han kan ta sig fram över stora stenblock och över träd!





En kväll åkte vi till Castlegar på bio och såg Despiceble me 2 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar