tisdag 6 augusti 2013

Jobb, Jobb och jobb

Det har varit mycket jobb sista tiden. 
Hotellet är så gott som jämt fullbokat.. vilket innebär många rum att städa och långa arbetsdagar.
Det som suger mest är ju att det är på helgerna som det är som mest, speciellt söndagar då alla checkar ut. 
Jag är ju typ den enda som jobbar helger av alla våra vänner så jag kan aldrig vara med på allt kul.
Tror jag jobbat varenda söndag sen jag började (förutom när jag tog ledigt för Calgary och Van.Island)
Den här helgen var det långhelg eftersom det var BC day igår så det har varit extra mycket jobb.
Dessutom har jag jobbat lite extra hos Jeffs familj med att städa huset. Lite extra pengar.
Tjänar mer på det än på mitt jobb på hotellet. Sjukt.


Vädret har blivit lite sämre nu.. vi har haft en del regn och åska men det är fortfarande varmt.
Efter en månad med blå himmel och strålande sol blir man lätt bortskämd.
Men idag på min lediga dag är allt tippelitopp! 
Synd bara att alla jobbar för jag vill ut och göra någonting :)

Håller på att kolla upp vad jag ska göra efter mitt visum går ut.. Är ju länge kvar än (Maj 2014) men jag kommer nog stanna så jag kikar på nya visum. 
Nu har jag ett sk "Youth exchange" visum, samma som working holiday visumet jag hade i Australien dvs du får ett års visum om du är under 30 endast 1 gång i livet. Och nu har ju jag använt mitt.
Men de har något som heter "Common-law" visum här som innebär om du är tillsammans med en Kanadensare kan du söka detta. 
Vi måste bevisa att vi bott ihop i minst ett år, att vi betalar räkningar gemensamt och sånt. 
Det är mycket man måste fylla i. Vår berättelse, när vi möttes, bilder, anhöriga&vänner måste skriva och bekräfta att vi är ett par osv. 
Mycket jobb men det lär ju inte vara några problem att bevisa eftersom vi har bilder, flygbiljetter, räkningar, samma adress osv
Dessutom måste jag skaffa utdrag ut polisregistren igen eftersom de inte får vara äldre än tre månader, måste genomgå en läkarundersökning, ta fingeravtryck och skicka in massa bilder som måste va tagna på ett visst sätt. 
Kostar ungefär 1000 dollar. Så 1000 dollar plus allt det andra. 
Så det är vad jag sparar till! Yay! Roliga pengar att spendera!

Jenny kanske kommer på besök i höst! Kanske kanske!
Det vore så himlans kul! Du kommer att gilla det här :)

1 kommentar:

  1. Hoppas hoppas! Men du får inte jobba så mycket då :) Ger inte kanadensarna nån dricks när du städar deras rum så fint?
    kram!

    SvaraRadera