torsdag 2 april 2015

Tillbaka i Nelson

Det var en lång resa tillbaka till Kanada. 16 timmars flygresa.
Men jag var ju inte ensam denna gången så det var bra. Kollade typ 4 filmer och en säsong of top model.
Ingen sömn för min del alltså.

Väl framme i Kanada var jag tvungen att aktivera mitt uppehållstillstånd och det gick rätt så smidigt så nu har jag uppehållstillstånd i Kanada! Whoop whoop!

I Vancouver hämtade jag och Kyle upp en 4x4 åt mig! Måste ju ha en när jag bor här.
Den är inte riktigt i körbart skick så vi ska sätta in en ny motor i den först.
Men det är en 86 Suzuki Samurai och den kommer vara min när vi är klara med den:)


Vi hade en liten get together med våra kompisar här och vi kom tillochmed ut till baren!
Wow! Kul att se hela gänget igen.

Jag har också hunnit med att skaffa en svensk vän här.
Ellen heter hon och hon bor utanför Nelson med sin kanadensiska pojkvän.
Vi träffades och fikade en dag och jag tror vi kommer se mer av varandra i framtiden.

Annars inte mycket nytt. Kyle har börjat jobba igen och jag letar jobb.
Hoppas att jag kan hitta nåt snart!

1 kommentar: