onsdag 29 april 2015

Jobb

Har ju fått lite jobb nu äntligen:)
Fick jobb hos Knox's mammas lilla butik, Maison, som ligger mitt på gågatan inne i stan.
http://www.maison-decor.ca.
Har massa fina ting som jag vill ha, mycket inredesprylar och så.
Är inte heltid men några dagar i veckan iaf.
Förhoppningsvis kan jag kombinera det med fruktståndet sen. Lite inne lite ute:)
I helgen hade vi födelsedagsfest för Jeff i hans stuga med alla vänner så det var kul och dagen efter spelade vi smash bros och biljard hos Randy som var i Vancouver. Gäller att passa på:)
Söndagen åkte vi upp i bergen med Nygaards truck igen. Såå fint med snöklädda bergen. Måste köpa en kamera!
Annars har vi köpt en motor till min Samurai så nu har vi en massa jobb framför oss!! Ser så fram emot att kunna ta den upp för bergen!!:)

Annars så har jag och Ellen varit i växthuset och köpt tomater, chili och kaltusar.
Älskar kaltusar! Min blommar redan!
När vi pratade svenska med varandra om en tjej och frågade om vi pratade svenska. Det visade sig att hennes mamma är från Motala men hon är uppväxt här och pratar inte svenska men hon vill att vi ska lära hennes döttrar (5 år och tvillingar 3,5 år) svenska så jag ska ta en fika med dom på fredag och se vad vi kan göra:)

That's all for now:) hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar