söndag 18 januari 2015

The land down under

Här sitter jag, klockan är 21.20 och det är runt 30 grader varmt. Kan inte bli mycket bättre.

Resan var lång, många byten och lång väntan men den gick bra.
På flyget från Stockholm till Dubai hade jag tre säten för mig själv så efter några filmer så sov jag faktiskt lite.
Från Dubai till Perth fick jag sitta vid nödutgången så jag hade massa rum för benen så jag sov lite där också.
Immigration och allt i Perth gick bra jag blev insläppt utan problem och kunde hoppa på flyget mot Sydney.
Väl i Sydney mötte jag upp med resten. Kul att se dom igen:)

Tog en taxi till vårt nya hem för de nästa 70 dagarna.
Vi bor i en liten förort som heter Berowra Heights och ligger 36km norr om Sydney.
Det finns inte så mycket just här men vi har en bil som ingick i huset så vi kan ta oss var vi vill.
Huset är rätt stort och duger för oss.
På balkongen har vi massa papegojor och andra färgglada fina fåglar och en fin utsikt över bushen:)




Annars har vi mest varit på stranden.
Det har varit toppen väder, 35 grader sol!
Steker på stranden med 50+ i solskyddsfaktor. Trots detta lyckades bägge grabbarna bränna sig så vi fick ta en paus från stranden.





Nån dag i veckan ska vi nog in till Sydney och turista lite annars har vi inga direkta planer.. Tanonga Zoo, blue mountains bara. Om nån har några tips och råd så ös på!:)

Ja vi har det bra helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Vi är så himla avis /sis

    SvaraRadera
  2. Hur gick det med kaffet! !? :) /jenny

    SvaraRadera