måndag 14 oktober 2013

Thanksgiving

Idag är det Kanadas thanksgiving så vi firade igår med en stor middag hos tanten på övervåningen.
Kalkon, potatismos, sallad, skinka, bröd, bullat, pajer, tårtor. Massa mat! Åt tills jag sprack typ:)

Nu är det nära till Calgary. De har fått sin första snö där nu, vi är inte riktigt där än men tillräckligt kallt för att behöva skrapa rutorna när jag åker till jobbet, blääärk!

Som vanligt har det blivit mycket jobb. Behövde bara jobba halvdag idag eftersom de är för snåla för att  betala övertid som de måste göra på helgdagar.
Men skönt det, jag åkte hem och sov:)

Var annars en finfin dag med blå himmel och rätt varm. Nästan alla träden är gula nu. Finfint.

Ledig i lördags så då åkte vi ut i skogen och spelade paintball.. eller nåja jag fick inte vara med eftersom jag inte har nåt vapen så jag fick kolla på.. men alla grabbarna äger varsin så de spelade.
Kul att kolla på och jag slapp ju blåmärken:)

Vill åka till Calgary NU! Whiiii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar