måndag 10 juni 2013

Shoppingsugen!

Senaste nytt!
Bra och dåliga nyheter!
Bra - Jag fick ledigt i helgen när vi ska till Calgary!
Dåliga - Svensexan/Möhippan kanske blir inställd och framflyttad en vecka pga en olycka i familjen. Det suger i fall det händer eftersom det inte är troligt att jag kan vara ledig en till helg och Blaire kan inte heller då så jag vill ändå inte åka om inte hon ska med. 
Jag vet inte om Kyle och grabbarna åker ändå än. Vi får bara vänta och se vad som händer. Lite jobbigt då vi bokat hotell och planerat allt och så. Men men det är ingenting vi kan göra åt saken :(

Hur som helst om vi åker så åker jag, Kyle, Blaire, Knox och Nygaard i en bil. 
8 timmar i samma bil som de galningarna kan bli ett äventyr.
Jag och Kyle ska visst dela rum med Knox och Nygaard också.. Inte helt nöjd med den men har man inga pengar så har man inte, haha.
Knox och Nygaard är de två galnaste i gängen.. eller bland de galnaste jag nånsin träffat till och med. Det är aldrig en lugn stund med de två i närheten så jag är liiite orolig, haha men det ska nog gå bra!

Angående jobbet så har jag överlevt ännu.. jag har fortfarande träning så jag städar med någon. Känns skönt för det är mycket att tänka på.
Vissa saker tycker jag de överdriver som att schampot, balsamen osv måste stå på ett precist sätt, handdukarna måste vara vikta på ett visst sätt och upphängda på ett speciellt sätt.. så petiga små saker. Det är väl ingen gäst som bryr sig om schampot står en cm längre åt vänster än vad det ska. 
Dessutom att man har en viss tid rummet måste bli klart inom tycker jag inte alls om. Hellre rent and snabbt är mitt motto men här ska det vara både rent och snabbt.
Att jobba för en slavlön är ju mindre kul också. Tjänade mer pengar när jag plockade tomater när jag var 15 år. Helt sjukt.
Men Kyle säger att när han tar över företaget ska jag bli hemmafru och hans sekreterare, haha :) 

Jag har fått sånt stort sug att fixa till hemma i huset! Vill göra det mer hemtrevligt. 
Vi har ju tex fortfarande inga gardiner, haha. Vill ha ett IKEA nu!! Varför är det sålångt bort?
De har inga billiga heminredningsbutiker här utan allt man kan köpa är på Walmart som inte har något alls.
Försöker få Kyle att ta en trip till IKEA nån helg. Det värsta är när det är så långt bort så kan man ju inte köpa lite i taget utan  då måste vi köpa allt samtidigt och det kommer bli skitdyrt. 
Ingen kul heller att Kyle inte bryr sig alls om vi har matchande möbler så han tycker det är slöseri med pengar men säger att han kan betala hälften iaf! :)
Trodde aldrig jag skulle vilja åka till IKEA och shoppa efter alla mina år där men nu inser jag hur bra IKEA egentligen är! Pengarna, kollegorna, möblerna. Ja, jag hade det rätt bra där helt enkelt!

Gillar Hemnes serien! Vill ha!
 Vill ha kuddar, tvättkorg, tallrikar, glas, gardiner, överkast, diskställ, boxar och lådor och en MASSA annat!
Mamma, pappa kom hit, hyr en bil och fyll den med IKEA prylar tack :)

Den här tavlan skulle passa finfint in också! JAG VILL HA!!! Ge mig!!! Ahhhh!




1 kommentar:

  1. He he, då är vi 2 som jobbar för slavlöner, får ca.55 kr i timmen här och jobbar 6 dagar i veckan ;) puss på dig! Jenny

    SvaraRadera