onsdag 5 juni 2013

Första dagen på jobbet

Första dagen avklarad.
Städade hotellrum från 8.30 till 16.30 och jag är redan trött på att bädda sängar och dammsuga.
Var inte en lugnt stund utan allt gick i 110. Stress stress stress!
Kan inte förstå hur hårt man jobbar för så lite pengar! 
Jobbar hundra gånger hårdare men tjänar mindre än en tredjedel vad jag gjorde i Norge. Sjukt.
IKEA jag saknar dig :)
Jobbet är som sagt väldigt slitsamt och jag har ont i varenda liten del av kroppen!
Får se om jag står ut eller om jag ska söka nåt annat roligare.
Ska ge det några dagar och se vad jag tycker.

Hur som helst så kanske vi gör så i framtiden att vi är i Nelson på sommaren eftersom K har sitt jobb och åker och jobbar i Norge över vintern för att tjäna lite cash. Men det blir inte förrän nästa höst i såfall. Det skulle funka. Vi får se vi får se. Hur som helst så stannar vi här till mitt visum går ut! 

Solen har hittat tillbaka och det är närmare 30 grader igen! Synd att den kom tillbaka när jag jobbar :(
Men men jag är glad att jag har ett jobb!

Hej sålänge!

Mmm grillat! Gillart! :)

1 kommentar:

  1. Det är rätt inställning att du är glad som har fått ett jobb även om städning kanske inte är det du har drömt om att jobba med. Du får kontakter som du kan ha nytta av och lite inkomster.
    Vad gott det grillade ser ut.
    Härligt med sol och värme, det har vi i Normlösa också.
    Kram från mamma och pappa

    SvaraRadera