torsdag 30 augusti 2018

Sommaren är nästan slut:( Det går för snabbt!

Sedan vi kom tillbaka från Banff har det varit riktigt riktigt rökigt här.BC har i år igen drabbats hårt av skogsbränder och luftkvaliteten har varit den sämsta i världen så de rekommenderade att man stannar inomhus.Så med andra ord inte mycket kul har hänt.
Ibland tog vi med Nikita till stranden för ett snabbt dopp men det är allt.

En dag gick jag, Kristy, Blaire och hundarna till ett litet vattenfall i Kokanee Creek Park.
En kort promenad men bra speciellt för hundarna för de kan gå ut och in i bäcken:)
En annan dag när det inte var riktigt så rökigt så åkte jag, Kristy, Megan och hundarna ut till ett litet vattenfall rätt så nära Nelson. 
Glade falls, en liten promenad och ett faktiskt ganska imponerande fall.
Finns en hel del häftiga vattenfall här i närheten som är superlätta att komma till. Bara några minuters promenad.
Tillslut så kom regnet! 
Tror inte det regnat på två månader så du var välbehövligt!
När jag vaknade på morgonen var himmelen blå och man kunde se bergen igen! Jippiyay!!!:)

Så igår gick jag, Kristy och Nikita på hike!
Vi gick upp Toad Mountain som man kan se från Nelson.
Från toppen har man en 360 vy och man ser bl.a.  Nelson, Whitewater och alla berg runt omkring.
Kollade min trailcam häromdagen och fann tre pumor på den!!! 
Inte en, inte två men tre!!! Antagligen en mamma och hennes två ungar.
Hursomhelst ingenting som man vill se o sin trädgård så nu får Nikita bara gå ut när vi går med henne. Med björnspray såklart..
Annars så kan jag inte förstå att augusti redan är slut. 
Det gick alldeles för snabbt! 
Hoppas vi får en rätt så fin september:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar