tisdag 2 augusti 2016

Gimli

Sedan jag flyttade till Kanada har jag velat göra denna hike.

När min vän Frida bodde i Kanada så åkte hon runt på en roadtrip i BC och innan jag flyttade kollade jag igenom hennes Kanada album på Facebook och jag fastnade för ett ställe och det visade sig ligga i närheten av Nelson, Gimli Peak.

Gimli Peak ligger i the Valhallas som ligger ute i Slocan Valley ungefär en timme från oss.
Sedan tog det nästan ytterligare en timme att åka småvägen upp till starten på vandringen.
Var som vanligt jag och mina hiking buddies Veronika och Sean. Kyle ville inte följa med:(
Det tog oss ungefär en och en halv timme att komma fram till botten.
Uppe där var det kallt och blåsigt men det var väl värt det för Gimli är riktgt häftigt.
Kommer absolut att göra om den nångång i framtiden:)
Tog som vanligt tusen bilder. Jag tror jag har en miljard bilder på berg men jag gillar verkligen bergen:) Här kommer en del:
Så fick jag ÄNTLIGEN se mina bergsgetter! Har sett massa bilder från folk som hikeat Gimli och de söta getterna bara vandrar runt där vid foten på berget!
Var många av de och de är så vana vid människor att de bryr sig inte alls.
Get med utsikt
Så söta! Försökte mig på en selfie med geten:)

En kanondag helt enkelt och det känns skönt att stryka Gimli från min "måste se" lista!
Nu får vi se vad väntar härnäst! Fortfarande finns det tusentals av hiker att utforska:)

3 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk upplevelse! Underbara bilder!
    Kramar från mamma och pappa

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också berg, och tar även jag tusentals bilder, som sedan ligger och skräpar på datorn... Måste göra någon bok eller nåt :) Fina bilder du tagit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! En vacker dag ska jag göra en (eller mer) fotobok:)

      Radera