torsdag 6 augusti 2015

Jobb, slit, sol och sånt

Juli är slut och August är här.
Var tar sommaren vägen??

Här händer inte så mycket. Jobbar mest.
Måndagar och onsdagar jobbar jag i fruktståndet på andra sidan vägen och säljer frukt.
Rätt så chill plus att jag kan sitta ute i solen hela dagen:)
Tisdagar åker vi och leverar frukt till Kaslo, en söt liten by ungefär 70km ifrån Nelson.
Plus att vi stannar på två campingar och säljer frukt där.
Jobbar varannan helg i butiken och någon dag här och där så för det mesta så jobbar jag 5-6 dagar i veckan.

Annars när vi har tid så tar vi Sammy the Samurai upp i bergen. 
Jag har nu fått köra genom lerpölar, köra över stoooora stenar och allt sånt!
Kul men jag är hellre passagerare:)





Kyle gjorde ett jobb i Christina Lake, ungefär 1,5 timme härifrån och när han jobbade gick jag ut och vandrade. Gick ungefär 25km på två dagar! Kändes i benen:)






Nu i helgen så var vi på bröllop. 
Kyle och Shauna gifte sig. Kyle och Randy har jobbat mycket för dom och hjälpt dom med sitt nya hus så vi blev inbjudna alla tre!
Bröllopet var hemma i deras trädgård just utanför Nelson.
35 grader stekhett soligt! Perfekt bröllopsväder!
Väldigt chill bröllop, jättefint och mysigt.
Supergod mat och öppen bar!
På kvällen hade de ett superbra band som spelade. Kunde inte va mer perfekt med bergen i bakgrunden! Så fint!
Och denna gång fick jag en dans med Kyle också! Det ni!:)
På bordsplaceringen stod det Maria Tice så jag antar att jag är en Tice nu:)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar