fredag 20 februari 2015

Byron Bay

Nu har vi varit här i lite över en månad så vi kände att det var dags för ett litet äventyr.
Road trip till Byron bay, en nio timmars bilresa härifrån.
Byron bay har varit ett av mina favoritställen i Australien bägge gångerna som jag har varit här.
Resan dit var lång men gick bra.
Jag, Kyle och Jordon stannade på hostel medan Randy och Bev stannade på ett motell.
Vi bodde på hippie hostellet, the Arts factory. 
Stannade tre nätter och det var mer än nog. 
Både Kyle och jag tycker nog våra hostel dagar är över men Jordon hade kul iaf:)
Hostellet var bra annars, live musik på kvällarna, gick på bush walk och lärde oss vad vi kan äta och inte äta i Australiens vildmark och vi sov i en teepee (stort Indian tält).

Åkte såklart upp till fyren med den fina utsikten där vi såg massa delfiner som hoppade.


Vädret var inte toppen bra, det regnade lite fram och tillbaka och imorrn väntas en cyklon och 400mm regn så vi lämnade nog i rätt tid:)


Byron var inte samma sak den här gången. 
Fortfarande mysigt och bra men nej mina dagar som backpacker är över:)

Annars har vi inte mycket på schemat.
Bev åker hem imorgon och på söndag är det en marknad på stranden. 
Det var en person sim drunknade där för några dagar sen, strömmarna är starka och vågorna stora och för någon vecka sedan var det en kille som dog i en hatattack inte långt härifrån.
Men ni behöver inte oroa er för mig,  jag har faktiskt inte varit i mer än till knäna:) badkruka jag vet!!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar