torsdag 27 februari 2014

Jobb, jobb, jobb, OS & lite smått å gott

Först av allt! Jag har blivit moster! Yay!
Till en supersöt liten pöjk! :)
Längtar tills jag får se han live!
En liten Bosse! Solklart!
Annars så jobbar jag mest och har inte mycket tid för nåt annat.
Är nu inne på dag 16 så jag har bara 3 dagar kvar tills två dagars ledigt!
Som jag längtar!
Fint men kallt!
Mitt i allt jobb har jag försökt följa OS.
Tyvärr vann ju Kanada både guld i hockey och curling, i både män och dam, så jag antar att Kyles och mina diskussioner om  vilket lag som är bäst har fått sitt svar. Tyvärr :)
Efter hockeyfinalen skickade jag ett mail till min chef "att jag inte mådde så bra och att jag antagligen inte skulle komma till jobbet" skrev såklart sen att jag skojade.
Men påväg till jobbet fick jag ju såklart punktering. IGEN! Så skickade ett nytt mail att jag skulle bli sen eftersom jag fått punka. Inte min dag helt enkelt!
Men min chef skrattade högt när hon fick mailet.
Hade det inte lätt med alla kanadensare på jobbet..
I måndags hade vi en brewery tour på ölbryggeriet här i stan, NBC, Nelson Brewery company med vår avdelning på jobbet.
Fick provsmaka massa öl! Yum yum! 
De har riktigt många goda öl! 
Riktigt intressant tur att se hur hela processen går till.
Fick ett 6-pack var när vi gick hem! Schyst!
Så vi gick alla till Sarahs hus och drack upp alla! :)
Hade riktigt kul. Vi är ett bra gäng!
Dock inte lika kul att jobba nästa morgon!
Lyx Lunch! Baconlindade cream cheese jalapeños och Chicken Thai Curry! Mums Mums

2 kommentarer:

  1. Vi längtar efter att få träffa er!! Hoppas de blir snart! Mm! Bacongrejen såg sjukt god ut!! Nomnom! Man ska tänka på att Sverige är ett pytteland jämfört med Kanada så vi är nog vinnare ändå :D Puss o kram/sis + fam.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du snart kan komma hem och träffa lille Bosse! Han är ljuvlig😊❤️
    Kramar från mamma och pappa

    SvaraRadera