söndag 6 januari 2013

Följ mitt äventyr här! :)

Hej och välkomna till min nya blogg :)

Här kan ni följa med mig på mitt äventyr till Kanada dit jag ska flytta i ett år är tanken. Till en början iaf sen får vi se vad som händer :)
28 Januari, på min födelsedag, lämnar vi Sverige och efter tre nätter på Island ska vi vara framme i Vancouver 31 Januari.
Förhoppningsvis kan vi stanna några nätter och utforska Vancouver innan vi åker vidare. Jag vill gå på hockey så jag hoppas vi kan få biljetter till en match. Vore så kul!
Kyles pappa hämtar förhoppningsvis upp oss och så åker vi kanske till Vancouver Island för att hälsa på Kyles syster och hennes familj innan vi tillslut kommer fram till Nelson.
Där är tanken att skaffa ett jobb och lite mer av ett liv. Inte vad jag är van vid efter mina andra semesterresor!

Men till en början får jag bara åka på ett turistvisum eftersom de nya working-holidayvisumen släpps i mitten av Januari och jag väntar fortfarande på mina utdrag från polisregistren från Norge och Australien. Ett jäkla jobb för ett visum! När jag får mitt visum godkänt behöver jag bara åka över gränsen och in igen för att få det aktiverat och det är inget problem då det bara är ungefär två timmar till den Amerikanska gränsen från Nelson.

Spännande!

Ska hålla er uppdaterade vad som händer i min värld så vill ni följa med på resan så är ni varmt välkomna!

- Maria

Anledningen till att jag flyttar till Kanada :)

1 kommentar:

  1. Önskar er en trevlig resa! Var rädda om er!
    Kramar från mamma och pappa

    SvaraRadera