söndag 5 april 2020

Oroliga tider...

Jävla Coronavirus.
Allt är så fucked up. Hela jävla världen.

Idag skulle jag ha landat i Sverige men här sitter jag hemma på soffan:(

Så jag blev permitterad från mitt jobb på Maison eftersom alla onödvändiga affärer måste ha stängt.
Så jag jobbar nu bara två dagar i veckan i djuraffären för vi är en nödvändig affär:)
Men vi har ändrat om massa och folk håller sig hemma om de verkligen inte behöver gå ut så det är inte så mycket att göra.
Vi får endast ha två kunder åtgången i affären och de får bara gå mellan ingången och kassan för att betala så får vi hämta allt de behöver.
Men vi får kolla på film och sånt för att få tiden att gå så det är inte så farligt.
Vi har också fått löneförhöjning och en liten bonus eftersom vi måste jobba och träffa folk:)
Dessutom har Kanada fixat saker och ting ganska bra så jag får pengar från arbetslöshetskassan.
Kan ju inte klaga på det jag får mer pengar än när jag jobbar och jag får vara hemma med Nikita. 
Så helt ok alltså:)

Innan Kanada stängde ner så åkte jag, Karoline och Wilma (de svenska tjejerna) till Pilot Bay.
En jättefin solig dag tog vi färjan över så fick vi på promenad till fyren och runt.
Super mysigt och såååå skönt med solen!




Kyle fyllde år och det var min första dag som deltid stay at home doggie mom.
Vädret var på topp så Kyle och jag och Nikita åkte till stranden och kastade boll:)



Sen kom Karoline och Stephane kom över på pizza och öl.
Karoline bakade semmelmuffins igen SÅ GODA!!

Kul gillar verkligen Karoline och Stephane.
Och Kyle gillar dom också han gillar Toyotas, öl, Nelson Leafs och fiska också så det är bra:)

Eftersom vi inte får ha partaj pga Corona så körde vi ett partaj på datorn istället med alla våra kompisar. 
Kul ett tag var vi typ 15 av oss haha lite annorlunda födelsedagskalas.

Vi hade nån vecka med jättefin väder så det blev mycket sitta ute mycket långa promenader med Nikita och många utflykter till stranden:)


Men sen blev vädret visst bara sämre och sämre och så blev det vinter igen:(


Men mesta snön smälter direkt men så vaknar man upp till vinter igen suck..
Jag är så redo för sol och vår.

Annars finns det ju inte så mycket att göra här.
Inget är öppet mer än mataffärer och apotek och gå och handla är inget kul alls.
Det får bara vara ett visst antal i mataffärerna så ibland för man köa utanför (två meter från varandra) alla gångar är enkelriktade så man kan inte gå tillbaka om man glömmer något.
Så vi försöker undvika att handla så mycket vi kan! 

Bra är att många butiker har hemleverans istället så man betalar online och sen kör de hem sakerna så man inte behöver träffas.
Jag beställde godis från den lokala butiken super smidigt och gott men ganska dyrt haha värt det!

Hittade en svensk godisbutik i Vancouver som heter Karameller.com som säljer svenskt godis!!! Men frakten var dyr så har inte råd att beställa men om jag nångång åker till Vancouver så är det ett ställe jag garanterat kommer besöka!:)
Saknar svenskt godis sååååå mycket!! 

Det var allt händer ju som sagt inte så mycket. 

Hoppas det här Coronaviruset försvinner snart så jag kan boka ny biljett hem:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar