söndag 20 oktober 2019

Snö och sånt..

Snön kryper längre och längre ner för bergen.
Jag är inte redo för vinter.

Kristy och jag åkte ut till Monica meadows i slutet av september.
Varje gång jag är där så har det snöat eller regnat och inte varit någon vidare utsikt så jag hade höga förhoppningar att vi skulle få en fin höstdag med fina höstfärger. 

Det började bra med lite sol och fin utsikt men ju längre vi gick så blev det full snöstorm! 
Så typiskt.
Rätt så mycket snö på toppen så vi stannade inte speciellt länge utan vi gick ner rätt snabbt igen.
Men jag är glad och nöjd ändå vi fick lite blå himmel och vi såg bergen och träden var färgglada och fina.

Och påväg hem blev det såklart superfint väder.
Tur att det är en fin väg att köra:)

Får försöka nästa sommar igen!
Vill vara där när det är blå himmel:)

Med all snö som kommit uppe i bergen så betyder det att hikingsäsongen är så gott som över.
Man vill inte köra på de vägarna om det är snö..
Jag har redan börjat planera nästa sommar hiker:) 

Istället för hiker så blir det en hel del lång promenader med Nikita.
På dagar som det inte regnar så är det jättefint men alla färgglada träd.


Ibland så går vi till stranden och leker med de andra hundarna, kastar pinnar och gräver gropar i sanden:)



Annars så har vi gått på massa hockey. 
Nelson har varit bra och det har varit många kul matcher (och massa fajter!)
Och Kyle har lyckats bli utslängd av domaren ännu en gång, hahah. Tog bara fem matcher den här säsongen 🤣
Inte like extremt som förra gången men fortfarande kul.
Domaren var sååååå dålig tog bara Nelson utvisningar men vi vann ändå:)

Annars händer ingenting kul och exciting just nu.
Hej sålänge 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar