måndag 23 september 2019

Höst:(

Tjena, så fort gick det från sommar till höst.
Över natten. Sommar en dag höst nästa dag.

Septembers väder har inte varit kanon direkt mycket regn och tråk.

Men några hiker har vi klämt in:)
En dag gick vi upp till ”the keyhole” i Kokanee glacier park. 
Ända upp till glaciären på toppen! 
Man kan se den från Nelson:)
Var en ganska brant hike men helt klart värt det när man står på glaciären!
Tyvärr som med alla glaciärer nu så krymper denna också fort. 
Bara för ett tiotals år sedan så var den mycket större.

I det lilla hålet man set uppe på toppen mellan de två bergen är the keyhole, dagens destination:) 
Klättrade även upp på båda topparna på bägge sidorna för bättre utsikt:)



En bra dag men fin utsikt över typ alla berg runtomkring, Kokanee park och man kunde också se en skymt av Nelson från toppen:)






Det var den sista hiken som var på min lista av hiker jag ville göra i år så det känns bra att vi gjorde alla vi ville göra.
Nu har jag redan börjat på nästa års lista:)

Kan inte klaga för mycket på vädret vi har haft några riktigt fina sommar dagar också.
En dag så åkte jag och Nikita i min Samurai till Procter för att hälsa på några vänner. 
Kitis min lilla bästis ❤️

Annars har det inte hänt så mycket så här kommer lite bilder på min fur baby:) 

Så var det också dags för den årliga äpple press festen.
Vi tog ju äpplen förra året och gjorde äpple juice och så vi gjorde det i år igen.

Vår grupp hade över 200kg äpplen så vi kom hem med 50 liter juice var! 
Så nu har vi juice tills nästa år:)
Vädret var tyvärr inte på topp, det regnade från vi kom tills vi åkte hem.
Och pressmaskinen gick sönder två gånger så det blev en lååång blöt dag!
Men värt det!


Kristy och jag och hundarna gick upp Pulpit häromdagen.
Det går inte så fort när Nikita är med men vi kom upp så det är ju bra:)



Annars har det blivit en hel del jobb. 
Jobbat lite extra när folk haft semester och så har jag varit med och gjort inventory med Pet Valu. 
Vi har varit i Nelson och i Trail och i Grand Forks.
Kul att komma iväg till andra butiker och få bo på hotell och få äta gratis:)
Plus Megan var där också och Megan är ju min kompis så man kan ju inte klaga:)

Så har vi hunnit med att fira Reikos födelsedag! 
Temat var ”disco funk” så kul att klä ut mig! (Tack mamma för de utsvängda byxorna de passade in bra:)
Vi gick till ett av bryggeriet i stan och sedan vidare till puben och vi avslutade kvällen på vår kompis pizzeria där vi gjorde pizza:)
Kul kväll! 

På min födelsedag har jag bestämt att vi ska ha ett ”bright and tight” parti:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar