tisdag 15 juli 2014

Sommar och sol!

Jajjenen attans så varmt och fint vi haft senaste tiden!
Uppemot 40 grader. Går nästan inte vara ute i solen. Skuggan går bra:)
Vaaaarmt!
Enda saken som är bra med att inte få jobba, att kunna vara ute alla soliga dagar:)

Nu i helgen som var följde jag med Jeff till hans stuga och tog en båttur med hans pappa i Kooteney Lake.
Jättefin dag! Strålande sol och inte ett moln på himlen!
Och jag kom faktiskt i vattnet och simmade lite! Whoop Whoop!
Jeffs stuga från båten
Vattnet är så himla kallt eftersom snö från bergen och glaciären smälter ner i sjön.
Men när det är så varmt som det varit så blir man tvungen att svalka av sig:)

Sakta sakta ner i vattnet 

Igår var jag på stranden med Jeff och Reiko och påväg dit såg jag en sköldpadda krossa vägen så jag stannade och hjälpte den över så ingen bil skulle köra över den! Så söt! Visste inte att det fanns vilda sköldisar här, trodde den rymt, haha.
Han gillade inte alls när jag lyfte upp han utan sprattlade som en galning!:) 


En kväll tog K och jag tog med Nikita till stranden närmast oss.. bara några minuter i från vårt hus.
En strand dit vi kan ta med hunden. Hon tycker det är jätte kul och springer omkring och gräver hål och jagar pinnar i vattnet :)



1 kommentar:

  1. Härligt för er med sol och värme även om det verkar vara i varmaste laget!
    Nikita ser så söt ut. Kul för er att ta hand om henne ibland.
    Du tar så mycket fina bilder och vi är glada varje gång vi får ta del av eran vardag på bloggen!
    Hälsa Kyle!
    Love you ❤️❤️❤️ från mamma och pappa

    SvaraRadera