lördag 26 december 2020

God Jul och Gott Nytt År

Hoppas ni alla haft en god jul och får ett riktigt gott nytt år!

Här hade vi en riktigt God Jul trots allt som händer i världen.

Julafton skypeade jag med familjen där hemma.
Öppnade de svenska paketen. 
Bara två av tre kom fram i tid men lika glada var vi för det.
Tyvärr hade lingonsylten läckt i ett av paketen så allt var fullt av lingon:)
Fick iaf svenskt godis yum yum och ett par långkalsonger!
Jag går inte ut utan långisar under vinterhalvåret så jag går igenom ett antal!
Alltid bra present:)

Juldagen är ju då vi firar jul här i Kanada och vi började morgonen med att dricka kaffe och öppna julklappar:)


Nikita fick mest paket som vanligt men även jag hade varit snäll och fick en hel del:)

Av Kyle fick jag ”måla din egna Nikita” det är siffror på pappret och på färgerna så målar man efter det. Spännande! Ska bli kul att sätta igång!
Fick också en instax printer. 
En liten printer som skriver ut Polaroid bilder från telefonen! Kul!
Många sockar fick jag också..
Jag gillar att vara varm och fötterna så blev glad för dom:)
Glad och nöjd helt klart:)

På juldagen brukar vi ju gå upp till Whitewater för att gå på promenad men nytt för i år är att det kostar pengar så vi startade en ny tradition? 
Promenad vid Cottonwood Lake.
Eftersom vi inte fick en vit jul i stan så var vi ju såklart tvungna att åka till snön.
Inte en riktig jul utan snö!



Snö var det där och sjön var frusen.
Mysig promenad med mina favoriter.

På kvällen åt vi kalkon hos Randy och gjorde ingenting speciellt:)

Annars har jag jobbat en hel del innan jul.
Jobben har varit galet! 
Märks inte direkt att vi är i en pandemi så skönt nu när julen är över!





Försökte att få det lite julmysigt i år:)

Kyle, jag och Nikita åkte ut i skogen för att hitta en julgran!
Hittade den bästa hittills tror jag!
Tycker den blev så fin:)


Byggde vår egen snöflinga julgransfot och satte lilla Nikita som topp.



Annars så hade vi svenskar (just nu är vi fyra men Ellen flyttar tillbaka i slutet av året så då blir vi fem :) en liten lucia brasa.
Vi åt lussebullar, drack glögg och sjöng julsånger:)

Annars händer inte så mycket mer än promenader med Nikita.
Jag och Kristy och hundarna åkte upp till Nancy Green och gick promenad runt sjön.
Massa snö var det där:)





Kul att komma ut till lite nya ställen annars blir det mest promenader här omkring...



Det började att snöa på juldagskvällen och imorse vaknade vi upp till ett vinterland!
Så Nikita och jag åkte ut till stranden för en snöig promenad.


Min lilla bästis.
Det var allt för denna gång.
Hoppas ni alla får en riktigt GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar