lördag 27 april 2019

April

Hur fort gick inte april då?
Snart maj! Galet!

Så vad har hänt i april?
Inte jättemycket direkt.

Tog äntligen mitt BC körkort efter sex år!:)
Haha testet var så lätt typ sväng höger, sväng vänster, parkera. 
That’s it.
Om jag visste att det var så lätt så skulle jag ha tagit det för flera år sedan!!

Vi hade tjejkväll och gick ut och dansade.
Första gången på nattklubb för mig sen jag flyttade hit.
Var riktigt kul faktiskt:)
Kul att komma iväg hemifrån lite och hänga lite med tjejerna!

Annars så är det många promenader med kiter.
En dag gick jag Kristy och hundarna upp Pulpit på en regnig dag.
Kitis börjar bli gammal så det tar ett tag att komma upp men vi kom upp tillslut:)


En dag gick vi på promenad med Jeff och Bohdi.
Bohdi är stor som en åsna och väger 60kg men är rädd för Nikita:)
Hon låter hav veta att hon inte vill leka och han håller sig på avstånd.


Som vanligt på onsdagar så går vi på våra promenader.
En av onsdagarna åkte vi till Kokanee beach och lät kitis och Oatis springa av sig.
Oatis är bara ett år så han vill så gärna leka med kiter men det är hon som bestämmer och vill hon inte leka så blir det ingenting av det:)




En annan onsdag åkte vi till Slocan City och gick på en lång promenad vid vattnet.
En fin och solig dag så färgerna i sjön visade sig så fint.







När Kristy och Oatis var borta en Onsdag så åkte jag och Kiter till Castlegar och hälsade på Megan i djuraffären och sen åkte vi till Zuckerberg Island och gick på promenad.

Hade ett hot tub party hos Randy när han var på semester.
Två svenska tjejer som bor här i Nelson ett tag.
Så gött och utsikten är ju oslagbar.

Och nu i veckan så hade vi ett svenskt par som stannade med oss i några dagar.
Eller de parkerade sin van hos oss och sov i den.
De har rest genom Kanada och jag har följt deras blogg så när jag såg att de kom till Nelson så hörde jag av mig:)
Kvällen så åt vi pizza och satt vid elden och nästa dag så tog Kristy och jag med dom upp till Pulpit-flaggstången för det är ju den bästa utsikten av Nelson!






Tyvärr så stannade de inte så länge utan åkte vidare mot nya äventyr.

Är så redo för hikingsäsongen ska börja!
Men det är fortfarande några månader innan all snö smält på toppen så vi kan ge oss ut på nya äventyr!:)

Såg min första björn för året hos Randy.



Det var allt som hänt i april tror jag..
Inte allt för mycket kul!
Hej då hörs i Maj!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar