lördag 23 juli 2016

Adventures:)

Har haft finare väder senaste tiden!
Äntligen!
Den här sommaren har varit den sämsta sedan jag flyttade hit!
April var hur fin som helst men annars har det varit en hel del regn. Regn-sol-regn-åska-sol-regn igen!
Men från och med nu ser väder prognosen lovande ut! 
Runt 30 och sol!:)

Förra helgen åkte jag, Kyle, Veronika och Sean till Zuckenberg Island i Castlegar.
En liten ö där vi promenerade runt.
Trevlig liten utflykt och vi åkte såklart till Timmies och Dollarama..:)

Idag hikeade jag, Veronika och Sean upp till Kokanee Lake som ligger i Kokanee Glacier Provincial Park.
En 9km hike, jättefin och inte så brant vilket var skönt:)
Väl framme vid sjön hade vi lunch och  njöt av att vädret sprack upp och solen tittade fram!
Såååå fint här och vattnet är så klart.
Här dog Kanadas premiärministers lillebror i en lavin och hans kropp hittades aldrig den ligger troligtvis i sjön. 
Så sorgligt men ett fint ställe att tillbringa sin sista tid vid.
När jag dör vill jag bli utspridd på topp omringad av vackra berg! Så nu vet ni det!:)
När vi åt lunch kom de här orädda små filurerna fram och tiggde mat. Så söta!
Nu hike inplanerad till nästa helg! 
Hoppas det blir fint väder.

Här är några fina bilder jag tog för någon vecka sedan! 
Vädret var jättekonstigt och blandat och avslutades med en fin solnedgång! 
Allt på samma kväll!
En kul sak!
Jag ska följa med Veronika och Sean till Calgary-Canmore-Banff-Lake Louise-Lake Moraine 11-15 Augusti!
Vi ska hämta upp Seans pappa i Calgary och sen campa och hikea runt omkring!!
Ser fram emot det såååå mycket!:) 
Har ju velat åka dit och hikea ett bra tag nu men inte haft någon att åka med och Kyle gillar ju inte att hikea! 
Ska bli sååå kul! Det är så fint där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar