onsdag 6 januari 2016

Gott Nytt År!

2015 har redan gått och blivit 2016. 
Hur fort gick inte det?!?

Nyårsafton firade vi i James's hus med alla våra kompisar. 
Spelade bean boozled som jag gav Kyle i julklapp. 
Det är ett spel med jelly beans (godis). Man snurrar en snurra och den kommer t.ex på rosa-orange och rosa-orange smakar antingen persika eller spya. Andra "smarriga smaker var skunk spray, ruttna ägg, möglig ost, smutsiga strumpor, hundmat, snor och baby servetter. 
Riktigt kul att se folks miner när de fick en äcklig än. Inte lika kul att få en! 
Många skratt!

På lördagen åkte vi hela kompisgänget  upp till skidbacken.
Kul att vi verkligen var alla. 
Jag&Kyle, Jeff&Jess, Nygaard&Alex, James&Blaire, Baily&Rick, Greg&Reiko och Knox.
Alla är riktigt bra i backen utan jag som är kass och livrädd och bara åker den gröna lätta backen!
Men det blev det ändring på! 
Vi åkte upp i alla liftarna och jag åkte blåa och även i en svart diamant med pucklar. (Ofrivilligt vi åkte vilse men ändå:)
Så fint uppe på toppen! 
Vi hade riktigt tur med vädret också. 
Det har varit -18 senaste veckan men just den här dagen var det -2, blå himmel och strålande sol! 
Helt perfekt skidväder! En perfekt dag helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. hej såg att du har fått uppehållstillstånd i kanada. kan du vara snäll och ge lite information? tacksam för svar

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej där. Jag sökte mitt uppehållstillstånd genom common-law vilket betyder att du och din partner måste ha bott tillsammans i minst ett år. Vad för information är det du undrar över? :)

      Radera