onsdag 2 september 2015

Början på hösten

Hösten har hittat hit. Buhu. Var inte riktigt klar med sommar än!
Det gick från 30 grader sol (nåja rök kanske men solen var där bakom all rök) till 10 grader regn och rusk.
Men vi behövde regnet så nu är all rök borta och himlen är blå och vi kan se bergen igen!
Ett tag var det riktigt illa med all rök, vi kunde inte ens se vattnet från vårt hus och än mindre bergen!
Tråkigt eftersom luftkvaliteten inte var så bra så de rekommenderade att man stannade inomhus.
Som tur var jobbade jag mest hela tiden så jag led inte allt för mycket av det.
Solen och månen blev orange-röd pga all rök. Fint men konstigt.





Har varit mycket jobb nu på slutet men idag stängde vi fruktståndet och turisterna börjar försvinna så det blir mindre timmar i butiken. Synd men nu är det bara en månad kvar till familjen kommer!!:)
Bra nyheter är dock att jag har fått tillbaka mitt jobb på skidbacken!
Så jag kommer jobba där fyra dagar i veckan från och med December.
Ska bli kul att komma tillbaka och förhoppningsvis blir det en bättre vinter än förra som var den värsta ever typ!

Kyle och jag tog en sväng till Kokanee Glacier Park för att kolla på fiskarna som simmar uppåt för att lägga ägg.
Massor av röda fina fiskar i det superklara vattnet!



 Min nya söta lilla vän Bävern som bor i Castlegar!


Det är allt för nu, händer inte mycket här!


3 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Och ser fram emot fina höstbilder snart :) kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! :) kul att du fortfarande bloggar! Jag ska oxå ta tag i det igen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag! Kikar in lite då och då:)

      Radera