måndag 3 februari 2014

Födelsedag!

Nu har det gått ett år sen jag lämnade Sverige för mitt nya äventyr i Kanada!
Helt sjukt att det redan gått ett år sedan vi satte oss på planet mot Island!

Ett år äldre har man blivit också. Herregu. Börjar bli gammal och grå!

Hade måndagen och tisdagen ledig som vanligt så Kyle och jag åkte skidor igen.
Varmt och soligt som en vårdag! Riktigt härligt!
Dagen till ära åkte vi med våra mustasch solglasögon!
Det tyckte folk var kul och vi fick många kommentarer om dom :)

Älskar bergen och sooool! 

Sötaste och coooolaste paret i backen! Helt klart!
 Härlig dag!

På kvällen överraskade Kyle mig med hemmagjort sushi som han hade gjort när jag jobbade och gömde det uppe tills det var dags att äta!
Mumsmums!
Sen tog han med mig till Ainsworth Hot Springs. Så avslappnande!
Så skönt efter en hel dag i skidbacken!

Vi firade inte min födelsedag på nåt speciellt sätt utan vi var bara hemma och chillade.
På kvällen spelade vi Bingo med alla våra vänner på Mikes pub nere i stan men jag vann inget denna gången heller :(

Annars händer inte mycket här.
Försöker jobba på mitt visum vilket inte är helt enkelt!
Wow! Det är typ 100 blanketter som måste fyllas i! De vill verkligen veta allt.
ALLT! Måste fylla i allt jag gjort sen jag fyllde 18! Månad för månad! Kan inte lämna några tomrum.
Herregu! Jag minns inte ens vad jag gjorde igår ju!
De vill ha Kyles och min historia, bilder, räkningar, flygbiljetter, var och när vi träffade varandras familjer och vänner osv osv
Dessutom måste jag skaffa nya utdrag ur polisregistren och göra en medisinsk undersökning.
Usch. Kommer kosta mig typ 7000 spänn allt som allt.
Och jag som inte tjänar några pengar alls. Det suger!
Dessutom när man söker visumet får man ett så kallad Open Work Permit som gör att man kan jobba medans man väntar på det nya visumet (som tar drygt ett år att få) men man kan då inte lämna landet för då förlorar man sitt jobbvisum..
Så nu vet jag inte vad jag ska göra… Jag vill ju åka hem och hälsa på bebben som kommer om en månad! WHIIIII!
Förhoppningsvis löser det sig på nåt sätt :)


Här är våra kompisar, James och Knox, som är lite duktigare i skidbacken än vad vi är, haha :)

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni har de gött iaf! Klart ni får lösa de där me visumet! Annars kan ni ju komma hit o stanna här ett tag.... Nu har ni ju varit där i ett år... Ta ett år i Sverige nu! De blir bra när lilla knyttet kommer. Vi kan ju behöva barnvakt ju :) /sis

    SvaraRadera