fredag 6 september 2013

Skoj nyhet!

Om sex veckor kommer min äldsta gamla vän Jenny på besök till Kanada!!
Behöver jag säga hur jävla glad jag är över det!!!
Längtar såååå efter mina vänner!
Ska bli så kul att visa henne Kanada!
19 oktober landar hon i Calgary så vi ska hämta upp henne där.
Förhoppningsvis kan vi ta IKEA och lite shopping när vi ändå är där!
Bra att vi inte har några andra med oss så nu kan jag bestämma lite mer vad vi ska göra!
Tanken är att vi ska åka till Canmore, Banff och Lake Louise
Ska bli kul eftersom jag velat åka dit ända sen jag kom till Kanada!
Har inte bestämt än om vi ska bo på hotell eller om vi tar Randys camper.
Vi har ju inte så mycket pengar så vi får se vad vi gör!
Iaf håller jag nu på att planera allt kul vi ska hitta på och alla ställen vi ska visa henne!
Lite svårt att planera bara med tanke på att man inte vet vad för väder det kommer vara.. Snö, inte snö, kallt, inte kallt? Bara vänta och se :)
Hon stannar i två veckor så jag har gott om tid att visa henne Nelson och runt omkring.
Pulpit Rock, Ainsworth hot spings mm står på planeringslistan!
Om vädret är ok så ska vi ta med henne på en tur upp bergen med fyrhjulingen!
Håller tummarna att det blir en fin höst!

Fina Jenny snart på besök:)
Snart tillsammans igen:)
Hittills har vi ju det riktigt varmt och skönt! 
Kan inte riktigt förstå att det är september! Fortfarande runt 25-30 grader!

Häromdagen åkte Kyle och jag upp berget och plockade huckleberries (enligt Google translate amerikanska blåbär).
Mums mums!
År nog mer än jag plockade men både jag och Kyle lyckades skrapa ihop varsin bytta!
Mängder av dom överallt! Supergoda!
Gjorde sylt av en del av dom. Yummie!






Idag plockade jag plommon så vi får se om det blir plommonsylt också!
Vi har ett stort plommonträd i trädgården och nu är de äntligen redo och megagoda!
Gäller att passa på för snart kommer björnen och äter upp dom!
Hjälp!

Whiiii sex veckor!!! :)

3 kommentarer:

  1. Åh, va kul att Jenny kommer!! O kul me en ny roadtrip! Hoppas ni hittar massa fint på Ikea då o att ni får plats me allt i bilen ;) /sis

    SvaraRadera
  2. Så roligt för dig att Jenny kommer! Hoppas att ni får ett par härliga veckor tillsammans!
    Kram från mamma och pappa❤❤❤

    SvaraRadera
  3. Ja det här kallar jag en skoj nyhet :) 5 och en halv vecka nu! Sen ses vi ;) (så får vi passa på och ta lite fina hoppbilder då också!)

    SvaraRadera